ترموستات زیمنس


چکیده
در این مقاله قصد داریم به موضوع مهم خرید اشاراتی داشته باشیم که ضمن پرداختن بموضوع خرید موفق و اصول یک خرید مطمئن بطور عام به کاربران محترم کمک کنیم تا بتوانند جهت خرید یک کالای خاص که تخصص ماست اقدام نمایند.
پس لازم است ابتدا بطور عمومی به مبحث تجارت و خرید و فروش و آداب آن بطور اجمال و اختصار بپردازیم سپس قدری به تحلیل وضعیت امروز تجارت جهانی نگاهی داشته باشیم و ضمن معرفی پیشتازان تجارت در مبحث تخصصی سیستمهای کنترل و صاحبان برندهای جهانی الکترونیک مانندخرید ترموستات‌ هانیول، هانیول امریکا و خرید زیمنس آلمان که بدون شک پیشتازان و خوشنامان بلا منازع در زمینه های تخصصی الکترونیک و سیستمهای کنترل هستند پرداخته و پس از معرفی این دو برند یعنی هانیول امریکا و زیمنس آلمان نقدی از وضع بیمار بازار امروز کنیم سپس به اصلی ترین هدف از تحریر مقاله میپردازیم که ان شاالله کمکی به مراجعین محترم برای خرید ترموستات مناسب برای سیستم تهویه خود کرده باشیم باشد که طول کلام خوانندگان محترم را ملول نکند و پس از مطالعه امکان یک انتخاب صحیح برای ایشان ارمغانی باشد بگونه ای که از یک خرید مطمئن احساس برد و پیروزی در یک معامله سالم و پر منفعت داشته باشند.

مقدمه
تجارت
طبق فرمایشات وارده از انبیاء و اولیای الهی که درود خداوند بر ایشان باد پرداختن به کار و طلب روزی حلال جزو عبادات است و بر خلاف آنچه عوام گمان کرده اند که عبادت منحصر به نماز و روزه است باید عرض شود که هرگز و در هیچ جا چنین تعلیمی از خداوند و پیامبرانش وارد نشده که عبادت محصور به همین دو عمل است بلکه کلیه اعمال و رفتار و گفتار ما در طول شبانه روز میتواند جزو عبادات ما بشمار آید کافی است در همه آنها رضای خداوند را در نظر داشت و از آن غافل نشد و در مقابل هر آنچه رضای خدا در آن نباشد هر چند نماز و روزه باشد عبادتی نیست بلکه معصیت هم هست و برای واضح شدن جمله اخیر هم این توضیح لغو نیست که اگر کسی برای عوام فریبی و ریا به نماز و روزه بپردازد و قصدش یافتن جایگاهی نزد نیکان باشد تا بتواند بدین واسطه مقاصد شوم و پلیدی که نمونه های بی شماری برای همه ما در جامعه داشته و همه نظایر مثال را دیده ایم اعمال کند. پس بسی واضح است که کلیه اعمال و کردار و گفتار هر فردی در شبانه روز میتواند عبادت و یا معصت باشد.
تجارت شغلی از مشاغل است که امروز عدد کثیری از مردم جهان به آن اشتغال دارند. در تعریف تجارت آمده است که تجارت یا دادوستد انتقال مالکیت کالا و خدمات از یک شخص یا نهاد به دیگری به ازای دریافت چیزی از خریدار است. به طور کلی هرگونه عملی (قابل سنجش و اندازه گیری مادی) را که اشخاص در مقابل کالا یا خدمتی، کالا یا خدمتی را واگذار نموده و هر دو طرف به هنگام این عمل راضی باشند تجارت گفته می‌شود. تجارت به دو قسمت تجارت داخلی و تجارت خارجی تقسیم می‌شود. در عرف معمول به تبادل کالاها یا خدمات تجارت اطلاق می‌شود و برای بهتر معامله کردن در زمان لازم و محدود نیاز به اطلاعات و مدیریت کردن اطلاعات جهت رسیدن به هدف است. تجارت سازوکاری است که هستهٔ سرمایه‌داری را تشکیل می‌دهد.
ملاحظه میشود که در تعرف اشاره به رضایت طرفین شده است که این رضایت و نحوه آن محل تامل است در موارد بسیاری دیده شده که این رضایت یکطرفه است و در واقع فردی از طرفین اقدام به متقاعد کردن فرد مقابل میکند تا رضایت او را برای انجام معامله جلب نماید و کمتر دیده میشود که در انجام داد و ستدهای امروزی طرفین بعد از معامله 100 درصد از یکدیگری راضی باشند یعنی فروشنده و خریدار به اصطلاح احساس برد کنند از این جهت در توصیه های معصومین است درود خداوند بر آنها باد که ابتدا آداب تجارت را بیاموزید سپس به آن بپردازید.امیر مومنان امام علی (ع) میفرمایند: ای جماعت تجار!احكام داد و ستد را بیاموزید بعد تجارت كنید . در اینجا مناسب میدانم که مواردی که هم بکار فروشنده می آید و هم خریدار از سایت تبیان نقل نمایم که بعنوان 40 راه و آداب تجارت جمع آوری نموده است.
1- قناعت سرمایه تمام نشدنی است .2- خواب صبح مانع روزیست .3- طلب مال حلال , جهاد است .4- كسب حلال نیز واجب است (اما) بعد از واجبات اولیه .5- مومن كم خرج است .6- بی نیازی طمع بریدن از مال مردم است .7- هركه مالی را از راه نامشروع به دست آورد ,در راههای باطل و حوادث سخت از دست بدهد .
8- تدبیر نصف معاش است .
9- قرض ذلت است .10- خداوند نخواسته كه بنده (خالص) خود را جز از راهی كه آن بنده توقع ندارد روزی دهد .11- امام علی (ع) به بازار می آمد و در مكان خود می ایستاد و می فرمود : درود بر شما ای بازاریان , از خدا بترسید و قسم نخورید زیرا قسم خوردن كالا را رونق می دهد و بركت را می برد .تاجر نابكار است الا آنكه به حق بستاند و بدهد .12- كاسب درستكارِراست سخن مسلمان , در قیامت با شهیدان است .13- كاسب راست سخن در قیامت زیر سایه عرش است 14-سه شخصند كه خداوند به آنها نظاره نمی كند ویكی از آنها كسی است كه كالای خود را تبلیغ می كند .15- ای جماعت دلال ! كمتر قسم بخورید كه این كار كالا را به فروش می رساند و سود (حقیقی) را می برد .16- خداوند تبارك و تعالی از كسی كه باقسم خوردن كالای خود را به فروش رساند نفرت دارد .17- هر جا نظاره كردی و خوش آیند دلت بود ,آن را برای خدا جدا كن كه این تجارت آخرت است ,زیرا خداوند می فرماید :هر شی كه نزد شماست رفتنی است و هر شی كه نزد ماست ماندنی .18- تاجر دنیا خود و مالش را به خطر می افكند و تاجر آخرت غنیمت و سود می برد .نخستین سود او نفس اوست و بعد بهشت برین .19- هر كس خود را به بهایی جز بهشت بفروشد به دردسر افتاده .20- نیست تجارتی مانند عمل صالح و نیست سودی مانند ثواب.21- هر كس فرمانبری از خدا را كالای خویش سازد ,بی آنكه تجارت كند سودها به طرف او سرازیر شود.22- هر موقع در كسب و كار بودی و وقت نماز رسید,كسب تو را از نماز باز نداردزیرا خداوند مردمی را توصیف كرده و ستوده [ مردانی كه تجارت آنان را از یاد خداوند غافل نمی كند ] كه این مردم كاسب بودند اما موقع نماز كه می رسید دست از كسب وكار می شستند و به نماز برمی خاستند .مزد اینان نزد خدا بیش از كسانی است كه كاسبی نمی كردند و نماز می خواندند .23- كسی كه دین را دكان خویش قرار دهد بهره او از دینش همان است كه می خورد .24- كسی كه با كاری آخرتی در طلب دنیا برآید از مطلوبش دورتر می شود .25- به كارهای تجارتی روی آورید كه تجارت شما را از مال بقیه بی نیاز می كند .26- تجارت كردن خرد را می افزاید .27- شخصی از امام صادق سوال كرد :من برای خود ثروتی دارم و تصمیم دارم بازار را رها كنم,امام فرمود : در این صورت نظرت از اعتبار می افتد و از تو درخواست كمك نمی شود .28- كسی كه خرید و فروش می كند باید از«5»كار دوری ورزد والا نباید خرید و فروش كند :ربا , قسم , مخفی كردن عیب كالا , تعریف و تبلیغ در موقع فروش و تعییب آن موقع خرید .29- تجار ترسو از روزی محروم می مانند وتجاربی باك روزی دارند .30- امام علی (ع) : ای جماعت تجار!احكام داد و ستد را بیاموزید بعد تجارت كنید .31- و ای جماعت تجار !قبل از شروع كسب و كار از خداوند نیكی طلبید وبا آسان برخورد كردن در معامله از خداوند بركت جویید , به خریداران نزدیك شوید , به زیور بردباری آراسته شوید , از قسم خوردن و دروغ دوری كنید ,از ستم كردن و اجحاف بترسید ,با مظلومان به انصاف و عدالت رفتار كنید ,دور ربا نروید (ظرف و ترازو را كامل كنید و ازحق مردم ذره ای كم نكنید و روی زمین در باتلاق فساد وتبهكاری فرو مروید )32- هركس بخواهد تجارت كند باید احكام دین خود را بیاموزد تا حلال را از حرام بشناسد .كسی كه احكام دین خود را نیاموزد و تجارت كند ,در كام شبهات فرو غلتد .33- هروقت یكی از دومسلمان معامله كننده انصراف دهد و وتقاضای فسخ معامله را داشته باشد و طرف مقابل قبول كند خداوند روز رستاخیز از لغزشهای او صرفه نظر كند .34- هر وقت وقت وزن می كنید( به نفع مشتری)وزن كنید .35- حق مشتری ادا نخواهد شد الا اینكه كفه ترازو به نفع او باشد .36- رسول اكرم : ای تجار ! در وقت معامله شیطان و عصیان حاضرند , به همین خاطر بیع خود را با صدقه درآمیزید .37- خدای رحمت كند بنده ای را كه در فروش و خرید و قبض و اقباض وام آسان برخورد كند .38- امام علی (ع) در سفارش به مردی كه مشغول فرختن كالایی بود فرمود :از رسول خدا شنیدم كه می فرمودند :بخشش و آسان برخورد كردن با طرف مقابل نوعی سود است .
39- ای علی! در 4 مورد چانه نزن:
در خرید قربانی كفن برده وكرایه سفر به مكه 40- باخریدار چانه بزن زیرا اگرچه زیاد هم پول بدهد چانه زدن موجب آرامش و رضایت خاطر بیشتری می شود .زیانكار در خرید و فروش نه مورد ستایش است و نه سزاوار پاداش.
تمام شد نقل عبارات از سایت تبیان
اما آنچه مهم است و عمده در مخاطبات فوق میبینیم که بیشتر روی سخن با تجار است و فروشنده تا خریدار و بیشتر فروشنده به انصاف و درستکاری و راست کرداری دعوت و توصیه شده چرا که خریدار اطلاعات فروشنده را ندارد و فروشنده بایست در توصیف آنچه عرضه میکند صادق باشد و کالا را آنگونه که هست توصیف کند و همانگونه که حسن آن را میگوید عیب آنرا نیز بیان کند و در واقع خود را جای خریدار قرار دهد و ببیند که اگر در مقام خریدار بود دوست میداشت فروشنده با او چه معامله کند سپس همانطور که خود دوست میداشت مورد رفتار قرار گیرد رفتار کند .
اروپایی ها و امریکایها و بطور عام شرقی ها غیر مسلمان با تحقیق و تجربه و به اصطلاح مهندسی با آزمون و خطا به نتیجه فوق رسیده اند و در کارهای تجاری خود اغلب توصیه های پیامبران و معصومین سلام الله علیهم اجمعین را به کارگرفته اند و از آن بنتایج بسیار قابل ستایشی در نوع خود دست یافته اند بگونه ای که باعث تجارتهای مداوم و بدون شکست شده است حال آنکه ما اندر خم یک کوچه ایم معروف است که شرقیان بهنگام دیدنشان از غرب میگویند در غرب اسمی از اسلام نیست ولی رسم آن هست در حالی که در مشرق زمین نام اسلام هست ولی رسمش نه.
این به اذعان اهل مشرق زمین است حال باید پرسید چرا باید اینگونه باشد که گوهر گرانبها در دست داشته باشیم ولی راه بهره بردن از آن ندانیم حال آنکه از آن گوهر غیر مدعیان به آن بهره میبرند؟
در قسمت به معرفی دو شرکت بزرگ جهانی هانیول و زیمنس میپردازیم سپس با ذکر برخی پروژه های کار شده در ایران به این دو برند (هانیول و زیمنس) توسط Controlhvac.ir مقاله را ختم میکنیم تا شواهد رضایت مشتریان ما مستندا برای خوانندگان مهیا باشد و همین بهترین گواه و کمک برای تصمیم گیری ایشان جهت خرید محصولات ما است.
زیمنس
ترموستات زیمنس Siemens
برند وارداتی از آلمان زیمنس به آلمانی: (Siemens AG)
بزرگترین شرکت چند ملیتی که مقر آن در مونیخ، آلمان، بزرگترین در اروپا در زمینه مدرن الکتریکی و الکترونیکی است. این شرکت در سال ۱۸۴۷ در برلین، آلمان، توسط ارنست زیمنس تاسیس شده‌است.
زیمنس یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی در زمینه سیستم‌های برق و ارتباطات و سیستم‌های کنترل الکترونیکی، لوازم برقی خانگی و همچنین در تجهیزات پزشکی و تهویه مطبوع، تلفن همراه و خانه و لپ تاپ است. زیمنس در ۱۲ اکتبر سال ۱۸۴۷ توسط ارنست زیمنس تاسیس شده بود. وارنر این شرکت را در آغاز بنامBauanstalt von Siemens & Halske در کارگاه خود افتتاح نمود.

وارنر در سال ۱۸۴۸ نخستین و طولانی ترین خط تلگراف بین برلین تا فرانکفورت را ساخته و در سال ۱۸۵۰ برادر خود ویلیام زیمنس را به نمایندگی زیمنس در لندن گماشت. او پس از افتتاح نمایندگی در انگلستان، شروع به ساخت و راه اندازی خطوط و شبکه‌های مخابراتی در روسیه مشغول شد. در سالهای ۱۸۶۷ خط تلگراف بین لندن – کلکته را به پایان رسانید. در سالهای پیش از این شرکت رشد و ترقی خود را با ساختن موتورهای برقی و لامپ ادامه داده و در سال ۱۸۹۷ نام شرکت از Bauanstalt von Siemens & Halske به (S&H) تغییر کرد. در سال ۱۹۱۹ شرکت زیمنس با همکاری دو شرکت دیگر به طور مشترک شرکت اوسرام OSRAM بنیان نهادند و در سال ۱۹۲۳ شرکت‌های فرعی و زیر مجموعه آن در ژاپن تأسیس گشت. همانگونه که گفتیم زیمنس یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی در زمینه سیستم‌های برق و ارتباطات و سیستم‌های کنترل الکترونیکی، لوازم برقی خانگی و همچنین در تجهیزات پزشکی و تهویه مطبوع، تلفن همراه و خانه و لپ تاپ است که تاکنون محصولات متنوعی را در سطح جهان عرضه کرده ودر حال حاضر برند زیمنس در زمینه سسیستمهای برق و ارتباطات و لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی و تهویه مطبوع در ایران فعال است .
برند زیمنس Siemens نیز مانند برند هانیول Honeywell توسط واردکنندگان کالا های دیگر در صنفهای مختلف به کشور وارد می‌شود البته هانیول Honeywell و زیمنس Siemens در نوع محصولات تفاوتهای با یکدیگر دارند اما مشترکات بسیاری نیز در محصولاتشان یافت می‌شود که از جمله مشترکات سیستمهای کنترل دیجیتال است .
این نوع از محصولات در صنعت تأسیسات تهویه مطبوع به وفور یافت میشوند.
تجهیزاتی مانند ترموستات‌های اتاقی دیجیتال اعم از ترموستات لمسی (تاچ اسکرین) ، ترموستات 24 ولت ، ترموستات 0 تا 10 ولت ، ترموستات مکانیکی و شیر ترموستاتیک و شیر برقی از مشترکات هانیول و زیمنس بشمار می آید.
عنوان هانیول و زیمنس شهره جهانی دارد و کمتر کسی است که از وجود این دو برند مشهور در صنعت ایران بی اطلاع باشد و شاید بتوان با جرأت ادعا نمود که در صنعت تأسیسات و تهویه مطبوع پر آوازه ترین برند جهانی بشمار میروند و شخصی فعال در صنعت تأسیسات و تهویه مطبوع یافت نمی‌شود که محصولات این دو برند را ندیده باشد.
همانگونه که در مقالات قبلی ذکر گردید در اینکه محصولات شرکت هانیول و زیمنس با کیفیتی مطلوب و تکنولوژیهای پیشرفته و روز دنیا طراحی و تولید میشوند شکی نیست و حتی هانیول در بسیاری از انواع محصولات پیشرو است.
اما آنچه قابل توجه و تأمل است و باعث شبهه می‌شود سوءاستفاده سودجویان از معروفیت و شهرت جهانی یک محصول باکیفیت و مرغوب جهانی است که امروزه در صنعتهای مختلف گریبان گیر مردم شده است.
همچنین تبدیل شدن چین و کشورهای شرق آسیا به کارخانه جهانی و واگذاری امتیازات کمپانیهای معتبر به شرق آسیا موجب مطرح شدن عناوینی بسانِ ترموستات هانیول اصلی و ترموستات غیر اصلی و عبارت اصل و طرح در صنوف مختلف و صنایع گوناگون است. این عبارات و عناوین در میان اهل بازار و تجار نیز تا حدی رایج شده که گاهی چینی درجه یک و دو و سه نیز میگویند واینرا از صداقت در کسب و کار میدانند و به آن افتخار میکنند غافل از آنکه سیاست انتقال کمپانیهای جهانی به چین چه مزایایی برای خودشان و چه مضراتی برای سایرین بخصوص کشورهای جهان سوم و درحال توسعه دارد. میتوان در فرصتی مقتضی به بررسی جزئیات اینگونه اقدامات پرداخت و با دیدگاهی متفاوت حرفه ای گری غرب را در اتخاذ روش‌های اینچنینی زیر ذره بین قرار داد که چگونه همچنان به استعمارگری خود در کشورهای در حال توسعه ادامه میدهد. استثماری که در اصطلاح عوام به استعمار مشهور شده وحتی در لغت هم غرب توانسته انگشت اتهام را از خود دور کند. ولی أهل لغت خوب میداند که استثمار به معنی طلب ثمر است کاری که غرب خواسته است همواره در مشرق زمین پیاده کند و از هر رخنه و روزنه ای فرو گذار نکرده و به استثمار خود ادامه میدهد. اما بقول شاعر که بد نگفته است که : اگر ناخدا جامه بر تن درد خدا کشتی آنجا که خواهد برد. رفته رفته وجهه ی نا اهلان نمایان خواهد شد و در همه عرصه ها همان خواهد شد که خالق هستی بخش میخواهد.
از مطلب دور نشویم که سخن درباره برندهای خارجی در صنایع مختلف در ایران بخصوص صنعت تأسیسات و تهویه و بطور ویژه برند زیمنس بود که از برندهای جهانی است و درکنار برند هانیول محصولاتی به بازار تأسیسات ایران و صنعت تهویه عرضه مینماید. تاریخچه هر دو شرکت زیمنس و هانیول به لحاظ صنعتی درخشان بوده و تا کنون تجهیزاتی پیشرفته ومتنوع به بازارهای جهانی معرفی نموده اند. شرکت زیمنس به مدیریت عامل پیتر لوشر آلمانی در سال 2009 درآمدی بالغ بر 76651 میلیارد یورو داشته است و تعداد کار کنان این شرکت 405000نفر و نوع شرکت سهامی است. الکترونیک در رأس فعالیت زیمنس بوده و تجهیزات نیروگاهی ، مخابراتی ، حمل ونقل و أدوات پزشکی وسیستمهای کنترلی تأسیساتی وتهویه را شامل می‌شود .
شرکت Siemens زیمنس 59 سال پیش از شرکت هانیول Honeywell تأسیس شده که این پیشکسوتی شبیه به تفاوت قدمت تأسیس شرکت بوتان نسبت به تأسیس شرکت ایساتیس در ایران است که سرعت رقابت مشابه هانیول درسطح جهان نسبت به زیمنس بی شباهت به رقابت بوتان و ایساتیس نیست. البته زیمنس و هانیول شروع کارشان با دور رویکرد مختلف از یکدیگر بوده است اما اینجا سخن از مشترکات هانیول و زیمنس است و اصل هانیول و یا اصل زیمنس بودن آن‌ها.
جالب است بدانید که دوشرکت بوتان و ایساتیس از شرکتهای موفق در عرصه تولیدات داخلی میباشند که در عرصه تأسیسات و تا حدودی با گرایش تهویه فعالیت میکنند.
البته رقابت جهانی دو برند زیمنس و هانیول قابل قیاس با رقابت داخلی بوتان و ایساتیس نیست چرا که رقابت در عرصه جهانی غیر از رقابت در عرصه داخلی است . تفاضل در آمد شرکت زیمنس با هانیول در سالهای 2009 و2011 نشان میدهد زیمنس از تجربه خود در بازار جهانی بخوبی استفاده نموده است . درآمد شرکت هانیول در سال 2011 سی وشش و نیم میلیارد دلار بوده که شرکت زیمنس در سال 2009 مبلغ 76651 میلیارد یورو درآمد داشته.
شرکت Siemens زیمنس 275000 کارمند افزون بر نفرات شرکت هانیول دارد که این رقم نیز نشان دهنده فعالیت گستردگی زیمنس نسبت به هانیول است و طبعاً هرکه بامش بیش برفش بیشتر است.
ازنکات مهم تفاوت هانیول و زیمنس این است که آمار فروش ترموستات‌هانیول در ایران بیش از ترموستات زیمنس است که این آمار حاکی از آن است که ترموستات‌هانیول در ایران بمراتب ارزان تر از ترموستات زیمنس عرضه می‌شود.
البته کیفیت محصولات زیمنس نیز از هانیول در ایران بهتر بوده اما بنظر میرسد برند زیمنس دارای اعتبار بیشتری نسبت به هانیول است و پر فروش بودن هانیول صرفا فقط بعلت ارزانتر بودن ترموستات‌هانیول از ترموستات زیمنس نمیباشدبلکه نوعا هانیول در موضوعیت کنترل و ترموستات مشهورتر و شناخته شده تر از زیمنس است.
اما برخی پروژه های انجام شده زیمنس توسط گروه Controlhvac.ir
هتل 7 ستاره کورش کیش آخرین پروژه انجام شده تا کنون
بهمن ماه 1396
مدرنترین هتل ۷ ستاره خورشیدی در جزیره زیبای کیش
این هتل در تولد کوروش بزرگ افتتاح میشود هتل کوروش که انرژی مورد نیاز هتل را از خورشید تامین می کند این هتل به مساحتی ۱۰۰ هزار متر در ۲۳ طبقه و ۵۰۰ اتاق در بهترین نقطه جزیره زیبای کیش به بهره برداری می رسد این هتل به عنوان نخستین هتل سبز کشور یاد می شود
این هتل برای اولین بار در خاور میانه مجهز به سیستم استفاده از انرژی خورشیدی خواهد بود
پروژه هتل کورش کیش
ترموستات زيمنس Rdf310.2mm
ترموستات فن كويل زيمنس
مدل Rdf
كد Rdf31.2mm
برند Siemens
زمان : 1396/05/23
مكان : جزیره کیش

درمانگاه شهید صنیع خانی
ترموستات Rdg160t زیمنس
زیمنس RDG160t
ترموستات دیجیتال زیمنس
ترموستات Siemens
ترموستات زیمنس
ترموستات زیمنس مدلRDG160T
مشخصات: با خروجی آنالوگ 0 تا 10 ولت
– امکان تنظیم دما در حالت اتوماتیک، مطلوب، کاهش مصرف انرژی و کمینه
– تنظیم دمای محیط و امکان محدود نمودن حداقل و حداکثر رنج دمایی
– کنترل 3 دور فن بصورت دستی و اتوماتیک
– قابلیت کنترل از راه دور
– دارای ورودی اتصال سنسور، کلید کارتی و …
– قابلیت تعریف 8 برنامه زمانی – قابلیت فرمان به شیرآلات کنترلی – قابلیت برنامه پذیری
زمان : 1396/11/11
مکان : تهران تهرانسر شهرک استقلال درمانگاه شهید صنیع خانی

پروژه مهندس ملك
ترموستات زيمنس Rdf310.2mm
ترموستات فن كويل زيمنس
مدل Rdf
كد Rdf310.2/mm
برند Siemens
زمان : 1396/05/23
مكان : تهران شهرك غرب – ميدان صنعت- انتهاي بلوار خوردين- نبش بانك پاسارگاد- خ بخشي- مجتمع مسكوني ايران زمين

پروژه قوه قضائیه ساختمان مرکزی
ترموستات زیمنسRAB 11

ترموستات اتاقی زیمنس مدل RAB11:
مشخصات:
ترموستات فن کویل زمینی و سقفی
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی و سرمایشی بکار می رود.
این مدل از ترموستات‌های اتاقی زیمنس دارای قابلیت های زیر می باشد:
1- دارای کلید دستی برای تغییر حالت از گرمایش به سرمایش
2- کلید دستی برای تغییر سرعت فن (دارای 3 سرعت)
3- دارای کلید دو وضعیتی
4- خروجی ON/OFF
5- ولتاژ کاری 250 ولت
زمان : 1396/05/02
مکان : تهران بلوار کشاورز خیابان حجاب ساختمان مرکزی قوه قضائیه

زیمنس RDG100t
ترموستات Siemens
ترموستات زیمنس و ترموستات‌هایلین مدل 2028 ترموستات لمسی هایلین
ترموستات زیمنس مدلRDG100T مشخصات:
– امکان تنظیم دما در حالت اتوماتیک، مطلوب، کاهش مصرف انرژی و کمینه – تنظیم دمای محیط و امکان محدود نمودن حداقل و حداکثر رنج دمایی – کنترل 3 دور فن بصورت دستی و اتوماتیک – قابلیت کنترل از راه دور – دارای ورودی اتصال سنسور، کلید کارتی و … – قابلیت تعریف 8 برنامه زمانی – قابلیت فرمان به شیرآلات کنترلی – قابلیت برنامه پذیری
زمان : 1395/12/26
مکان : تهران نیاوران چهار راه کامرانیه ابتدای کامرانیه شمالی کوچه فریماه پلاک 10
پروژه مهندس جنیدی

زیمنس RDG100t

ترموستات Siemens
ترموستات زیمنس
ترموستات زیمنس مدلRDG100T مشخصات:
– امکان تنظیم دما در حالت اتوماتیک، مطلوب، کاهش مصرف انرژی و کمینه – تنظیم دمای محیط و امکان محدود نمودن حداقل و حداکثر رنج دمایی – کنترل 3 دور فن بصورت دستی و اتوماتیک – قابلیت کنترل از راه دور – دارای ورودی اتصال سنسور، کلید کارتی و … – قابلیت تعریف 8 برنامه زمانی – قابلیت فرمان به شیرآلات کنترلی – قابلیت برنامه پذیری
زمان : 1395/08/5
مکان : تهران پاسداران گلستان نهم پلاک 8

ترموستات زیمنس
Siemens
ترموستات اتاقی زیمنس
مدل : Rdf410
کاربری : جهت فن کویل سقفی
ترموستات زیمنس اصلی مدل سریRDF

ترموستات فن کویل سقفی زیمنس سری RDF مشخصات:
کنترل سه دورفن (دورکم LOW- دور متوسط MED- دور تند HI)
داراب Fan Stop (قطع و وصل فن) تنها روی حالت Auto
قابلیت کنترل یک شیر برقی
ترموستات دو فصل زمستانی و تابستانی
قابلیت ریموت کنترل (مدل RDF 310.21 و RDF410.21)
Backlight نور پس زمینه (مدل RDF 31.21 و RDF410.21 )
قابلیت برنامه ریزی هفتگی (مدل RDF410.21)
ابعاد مناسب سازگار با کلید پریز های ساختمان
زمان : 1395/07/26
مکان : تهران خ پاسداران نیستان سوم خ راستوان بن بست پژواک

ترموستات فن کویل سقفی زیمنس سری RDF مشخصات:
کنترل سه دورفن (دورکم LOW- دور متوسط MED- دور تند HI)
داراب Fan Stop (قطع و وصل فن) تنها روی حالت Auto
قابلیت کنترل یک شیر برقی
ترموستات دو فصل زمستانی و تابستانی
قابلیت ریموت کنترل (مدل RDF 310.21 و RDF410.21)
Backlight نور پس زمینه (مدل RDF 31.21 و RDF410.21 )
قابلیت برنامه ریزی هفتگی (مدل RDF410.21)
ابعاد مناسب سازگار با کلید پریز های ساختمان
زمان : 1395/02/25
مکان : تهران خ پاسداران نیستان سوم خ راستوان بن بست پژواک

پروژه اردلان نیاوران
SIEMENS
ترموستات زیمنس
نوع ترموستات : ترموستات دیجیتال
مدل ترموستات : Rdf310.21
جهت کاربری : فن کویل سقفی و زمینی
برند : زیمنس SIEMENS
زمان : مهر ماه 1394
مکان : تهران نیاوران
زیمنس SIEMENS
آنچه گذشت برخی از پروژه های انجام شده زیمنس بود که بمدیریت گروه Controlhvac انجام شده است و علت ذکر آنها در اینجا جهت آشنایی و اطلاع کاربران محترم است تا اگر در صدد تحقیق برای اطمینان از رضایت مشتریان سابق قصد اقدام دارند این کار را برایشان آسانتر کرده باشیم چرا که معروف است اگر از زبان مصرف کننده گان و مشتریان سابق استعلام رضایت شود مشتری میتواند با یقین کامل و بدون شائبه اقدام بخرید نماید و شفاف تر از این در صداقت فروشنده اقدام دیگری نیست که بتوان جلب اطمینان مشتریان جدید نمود و این مسائله کاملا فارق از بحث قیمت روز کالا هاست و قیمت روز ترموستات از چند جا قابل استعلام است اما پشتیبانی و کارنتی و خدمات پس از فروش مبحثی علی حده است که در تصمیم گیری از پارامترهای مهمتر از قیمت میباشد البته برای آنان که به کیفیت اهمیت میدهند.

اینک به معرفی مدلهائی از ترموستات‌های زیمنس میپردازیم
ترموستات‌های اتاقی فن کویلی زیمنس در سه گروه مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می‌شود.
گروه اول Basic
1) قابلیت تنظیم سرعت فن کویل بصورت دستی در سه حالت
2) دارای کلید دستی تغییر وضعیت از گرمایش به سرمایش
3) قابلیت تنظیم دما بصورت مکانیکی
4) دارای بازه دمایی 8 تا 30 درجه سانتی گراد
5) قابلیت کنترل فن کویل های دو لوله ای

گروه دوم With Display
1) دارای نمایشگر دیجیتالی وضعیت
2) قابلیت تنظیم سرعت فن کویل بصورت اتوماتیک و دستی در سه حالت
3) دارای حالت های عملکرد: Comfort , Protection
4) قابلیت تعیین کمترین و بیشترین دمای مجاز برای اتاق
5) قابلیت نمایش دمای فعلی اتاق / دمای تنظیم شده
6) قابلیت کنترل دو وضعیت گرمایش و سرمایش
7) قابلیت کنترل فن کویل های دو لوله ای

گروه سوم Time switch
1) دارای نمایشگر دیجیتالی وضعیت
2) قابلیت تنظیم سرعت فن کویل بصورت اتوماتیک و دستی در سه حالت
3) قابلیت تنظیم برنامه زمان بندی برای 7 روز
4) دارای حالت های عملکرد: Auto Timer, Comfort, Energy Saving and Protection
5) حالت Auto Timer دارای 8 برنامه زمانبندی قابل تنظیم است
6) قابلیت نمایش دمای فعلی اتاق / دمای تنظیم شده
7) دارای سه ورودی چند منظوره است
8) قابلیت کنترل دو وضعیت گرمایش و سرمایش بصورت اتوماتیک یا دستی
9) قابلیت تعیین کمترین و بیشترین دمای مجاز برای اتاق
10) دارای بازه دمایی 5 تا 40 درجه سانتگی گراد
11) دارای کنترل از راه دور (در برخی مدل ها)
12) قابلیت کنترل فن کویل های دو لوله ای و چهار لوله ای (در برخی مدل ها)

این سنسورهای دمایی محصول زیمنس به دو نوع دیجیتال و انالوگ تقسیم می‌شوند که برخی از این سنسورها در زیر توضیح شده است.
ترموستات‌های اتاقی دیجیتال زیمنس SIEMENS:
(یکی ار پر طرفدار ترین ترموستات‌های زیمنس)
ترموستات اتاقی زیمنس مدل RDG :
ترموستات اتاقی فن کویل زیمنس
برای کنترل دما در اتاق ها یا در محدوده هایی بکار می رود. که با فن کویل های دو لوله ای و یا چهار لوله ای گرم یا سرد شده اند.
این مدل می تواند برای هیت پمپ ها با تجهیزات نوع DX با کمپرسورهای یک مرحله ای و دو مرحله ای بکار رود.قابل استفاده برای سیستم های تک داکت با هیتر برقی و کویل.
تنظیم عملکرد در سه حالت: Comfort, Energy Saving and Protection
سه دور فن با قابلیت تنظیم دستی و بصورت اتوماتیک
سه ورودی قابل تنظیم برای سنسورهای خارجی ، Keycard contact و …
تغییر وضعیت از حالت گرمایش به سرمایش بصورت اتوماتیک یا دستی
تعیین حداقل و حداکثر دما برای دستگاه
تعیین وضعیت و نمایش نمایشگر
حالت تایمر اتوماتیک با 8 تایمر قابل برنامه ریزی
قابلیت کنترل از راه دور بوسیله ریموت کنترل

(یکی دیگر ار پر طرفدار ترین ترموستات‌های زیمنس)
ترموستات اتاقی زیمنس مدل RDF :
ترموستات اتاقی فن کویل زیمنس
برای کنترل دما در اتاق ها یا در محدوده هایی بکار می رود. که با فن کویل های دو لوله ای گرم یا سرد شده اند.

تنظیم عملکرد ترموستات در دو حالت: Comfort – Protection
سه دور فن با قابلیت تنظیم دستی و بصورت اتوماتیک
تغییر وضعیت از حالت گرمایش به سرمایش بصورت اتوماتیک یا دستی
تعیین حداقل و حداکثر دما برای دستگاه
تعیین وضعیت و نمایش نمایشگر
حالت تایمر اتوماتیک با 8 تایمر قابل برنامه ریزی
قابلیت کنترل از راه دور بوسیله ریموت کنترل

ترموستات اتاقی زیمنس مدل RDH :
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی بویژه در سیستم های گرمایش از کف بکار می رود. و می توان این مدل را برای خانه ها، ساختمان های اداری و مدارس بکار برد.
ترموستات اتاقی گرمایش از کف زیمنس
این مدل دارای تنظیم عملکرد در 4 حالت: Automatic, Comfort, Energy Saving, and Frost Protection می باشد. این مدل می تواند دستگاه های زیر را کنترل کند.
کنترل شیرآلات سیستم های گرمایش از کف
شیرهای گرمایی و شیرهای منطقه ای
مشعل های گاز سوز یا گازوئیل سوز
فن ها
پمپ ها

ترموستات اتاقی زیمنس مدل RDJ :
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی و سرمایشی بکار می رود. و می توان این مدل را برای خانه ها، ساختمان های اداری و مدارس بکار برد.
این مدل دارای تنظیم عملکرد در 4 حالت: Automatic, Comfort, Energy Saving, and Frost Protection می باشد. این مدل می تواند دستگاه های زیر را کنترل کند.
شیرهای گرمایی و شیرهای منطقه ای
مشعل های گاز سوز یا گازوئیل سوز
فن ها
پمپ ها
ریموت کنترل ترموستات اتاقی زیمنس:
کنترل از راه دور ترموستات
قابل استفاده برای ترموستات‌های اتاقی زیمنس مدل های RDG و RDF

ترموستات اتاقی آنالوگ زیمنس SIEMENS:
ترموستات اتاقی زیمنس مدل RAA31:
ترموستات اتاقی دو فصل زیمنس
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی و سرمایشی بکار می رود
این مدل می تواند دستگاه های زیر را کنترل کند.
شیرهای گرمایی و شیرهای منطقه ای
مشعل های گاز سوز یا گازوئیل سوز
فن ها
پمپ ها

ترموستات اتاقی زیمنس مدل RAA41:
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی و سرمایشی بکار می رود.
کنترل از راه دور ترموستات
این مدل می تواند دستگاه های زیر را کنترل کند.
شیرهای منطقه ایتماس
شیرهای گرمایی

ترموستات اتاقی زیمنس مدل RAB11:
کنترل از راه دور ترموستات
برای کنترل دمای اتاق ها در سیستم های گرمایشی و سرمایشی بکار می رود.
این مدل از ترموستات‌های اتاقی زیمنس دارای قابلیت های زیر می باشد:
1- دارای کلید دستی برای تغییر حالت از گرمایش به سرمایش
2- کلید دستی برای تغییر سرعت فن (دارای 3 سرعت)
3- دارای کلید دو وضعیتی
4- خروجی ON/OFF
5- ولتاژ کاری 250 ولت

اما در اینجا قصد داریم به برند معروف دیگری بنام هانیول Honeywell بپردازیم و ضمن معرفی کمپانی هانیول به معرفی برخی مشتریان مجموعه Controlhvac.ir در سالهای اخیر پرداخته تا بدین واسطه امکان تحقیق برای مشتریان جدید فراهم شود تا پس از تحقیق از مشتریان و استعلام رضایتمندی ایشان با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند در حقیقت طولانی شدن این مقاله هدفی جز دادن اطلاعات جامع و مانع (کامل) به مخاطبین نیست و واقع هیچ شفاف سازی در خرید و فروش نمیتواند بهتر از معرفی مشتریان قدیمی و راضی و فعال در یک صنف باشد.
هانیول اصلی یا اصل هانیول Honeywell
هانیول Honeywell برند وارداتی از آمریکا شرکتی خوشه ای یعنی فعال در چند صنعت آمریکایی است که تولید انواع مختلفی از محصولات تجاری و مصرفی ، خدمات فنی و مهندسی سیستمهای هوا فضا ( انواع تورپوشارژها ) را برای طیف گسترده ای از مشتریان ، مصرف کنندگان خصوصی، شرکتهای بزرگ و دولتها را ارائه میدهد . شرکت هانیول جزئی از فورچون 500 است و تعداد کارکنان آن به عددی قریب به 130000 نفر ویا کمی بیشتر میرسد که 58000 نفر آنها در ایالات متحده اشتغال دارند.

دفتر مرکزی این شرکت در موریس تاوان نیوجرسی قرار دارد و مدیرعامل فعلی آن ظاهرا دیوید کوت میباشد.

شرکت هانیول از تاریخ 7 دسامبر 1925 تا 9 فوریه 2008 بخشی از میانگین صنعتی داو جونز بحساب می آمد و بنیان گذار آن البرت پاتز و مارک هانیول میباشند که در سال 1906 شرکت هانیول را تأسیس نمودند هانیول در سال 2011 بالغ بر 36.5 میلیارد دلار درآمد داشت که 20 میلیارد دلار درآمد خالص هانیول در این سال بود. اما …
رده های پیشین میانگین صنعتی داو جونز که هانیول در مورخ هفتم دسامبر 1925 تا فوریه 2008 میلادی جزء آن قرار گرفت شامل : آلترا ، الکوا ، امریکن اکسپرس ، اچ پی ، اکسان ، ان سی آر ، ای تی اند تی ، ایستمن کداک ، اینتر نشنال پیبر ، پبک آو آمریکا ، پارامونت پیکجرز ، تایم وارنر ، تکزاز کو ، جنرال موتور ، سیتی گروپ ، سیرز ، کرایسلر ، کلرادوفیول اند آیرون ، گروه بین المللی امریکایی ، گودیر تایر ، ماک ، نش موتورز ، نویستار اینترنشنال ، والگرینز ، وسترن یونیون ، وستینگهاوس ، هانیول ، یو.اس.استیل و یونایتد ایزلاینز میباشد. قابل ذکر است شرکت هانیول جزء 20 شرکت برتر صنایع دفاعی و جنگ افزاری بشمار می آید. همانگونه که میدانید محصولات شرکت هانیول بسیار متنوع و با کیفیت میباشد که ازجمله محصولات آن میتوان به سیستمهای کنترل تهویه مطبوع از قبیل ترموستات آنالوگ هانیول ، ترموستات مکانیکی هانیول ترموستاتهای دیجیتال هانیول ، ترموسات های لمسی ( تاچ اسکرین ) ، ترموستاتهای ریموت خور هانیول ، ترموستات بی سیم هانیول ، شیرهای ترموستاتیک هانیول در اینچ های مختلف با استاندارد های بین المللی و انواع دیگری از تجهیزات کنترل تأسیسات و تهویه مطبوع و سیتسمهای پیشرفته و مدرن که از آخرین تکنولوژیهای روز جهان بشمار میرود میتوان اشاره کرد. شرکت هانیول در بسیاری از محصولات خود در سطح جهان پیشگام بوده و محصولاتش را به نقاط مختلف جهان صادر میکند که امروزه برند هانیول بعنوان یکی از پر فروش ترین برندها در سطح جهان است که در زمینه انواع ترموستات برای انواع فن کویل ها (فن کویل زمینی و فن کویل سقفی و فن کویل های کاستی) وهمچنین داکت اسپلیتها بکار میرود. شیر ترموستاتیک و ترموستات‌هانیول در انواع پکیج های سرمایشی و گرمایشی قابل استفاده میباشند و باتوجه به تنوع آنها در کاربری ، ترموستات‌ها نیز متنوع خواهند بود. اما آنچه در بازار ایران با عنوان ترموستات اصل هانیول عرضه می‌شود با توجه به مشخصات ترموستات اصلی هانیول و اظهارات فروشندگان و همچنین روابط حال حاضر اقتصادی و سیاسی ایران و امریکا جای تأمل دارد که آیا ترموستات‌های عرضه شده در بازار تأسیسات ایران وشرکتهای وارد کننده ترموستات چگونه قادر به واردات ترموستات‌هانیول و دیگر محصولات برند هانیول ازقبیل انواع شیرهای ترموستاتیک و تجهیزات کنترل هوشمند دیجیتال تهویه میشوند ازسوی دیگر با فرض امکان واردات محصولات هانیول قیمتهای عرضه شده در بازار تأسیسات کشور از ترموستاتهای دیجیتال هانیول و تجهیزات کنترل تهویه تأملی دیگر را به خود معطوف میدارد که تعجب هر صاحب نظرمتخصص و مطلعی را برمی انگیزد که محصولی با کیفیت و تنوّع و قابلیت هانیول ممکن است با طی مسافتی طولانی از کشور امریکا وارد آسیا شود و با در نظر گرفتن تمام هزینه های حمل و نقل و گمرکی بتوان با قیمتی رقابتی نسبت به تولیدات داخلی عرضه شود. البته آنچه در خصوص برند هانیول عنوان می‌شود دیگر برندهای اروپایی و امریکایی و بطور کلی خارجی را در بر میگیرد، برندهای مانند زیمنس و ایمیت که در حقیقت آلمانی و ایتالیایی هستند. اما سؤالاتی که درباره هانیول مطرح است درمورد آنها نیز مطرح می‌شود و اینکونه سؤالات راجع به صنایع دیگر هم وجود دارد که در واقع برای متخصصان در هر صنعتی بی پاسخ نیستند و خوانندگان متخصص و مطلع و أهل اشاره وانصاف قضاوتی منصفانه خواهند داشت. در بازار تأسیسات سؤالات مشتریان و پاسخ های فروشندگان گواهی دیگر برتأمل صاحب نظران در مورد برندهای خارجی و وارداتی است ،که این مطلب نیز در صنوف دیگر از صنعتها مشاهده می‌شود.
سؤالاتی از قبیل :آیا چینی است؟یا امریکایی ؟یا آلمانی ؟ساخت کجاست؟
پاسخ اینکه:ما اصل میفروشیم،اصل هانیول است…و آنچه در جای دیگر است اصلی نیست،و یا این اصل زیمنس استو زیمنس اصلی نزد ماست ،
پس این اظهارات وأمثال اینها خبر از بودن فرعی میدهد که احتمالا بیشتر از اصل برندهای مشهور است.البته این سخن ها بدین معنا نیست که گمان رود تنها کالای غیر مرغوب در بازار هست و کالای درجه یک و یا ارجینال و بعبارتی اصلی یا اصل در بازار یافت نمیشود ولی غرض بیان وضع غالب بازار بوده است که امروز وضع آشفته و بیمار اقتصادی مواجه آن است بهر حال در راستای حمایت از وطن و میهن نیز کلماتی به رشته تحریر در آید شاید خالی از لطف نباشد .
در حقیقت برند فروشی کار آسانی است و عموماً مصرف کنندگان نیز بدنبال برندهای معروف و مشهورند و این روال تنها مربوط به هانیول و زیمینس و ایمیت در صنعت کنترل تهویه نمیباشد بلکه در اغلب صنایع در ایران ساری و جاری است .
باید پرسید چرا با وجود تولیدات داخلی مردم هنوز به خرید محصولاتی با برندهای خارجی میپردازند هرچند برخی از مصرف کنندگان به اصل نبودن محصول مورد خریدشان اذعان دارند ولی باز همان را می خرند ؟
تحقیقات انجام شده دراین باره از حربه ها و تکنیک های روانشناختی خبر میدهد که فروشندگان معمولا برای فروش کالای خود از این حربه ها استفاده میکنند که آسان ترین این تکنیکها، برند فروشی است. ولی این تمام مطلب نیست و عواملی مانند پایین بودن کیفیت برخی محصولات داخلی و بی اطلاعی مصرف کنندگان از تولیدات داخلی و عدم تنوع ترموستات‌های داخلی و بعلاوه ضعف اطلاع رسانی و تبلیغات لازم و در نهایت کم لطفی مصرف کنندگان داخلی و عدم حمایت مسؤولان محترم در فروش بیشتر برند های خارجی بی تأثیر نمیباشد. درکشور ایران تولید کنندگان داخلی با زحمت ومشقتهای بسیار محصولاتی در صنعتهای مختلف تولید و به بازار عرضه میکنند تا بتوانند در ضمن توسعه اقتصاد کشور و کار آفرینی، همگام با آخرین تکنولوژی روز امریکا و اروپا کشور را از واردات بی نیاز نمایند. بله اگر نخواهیم تعصبات وطن پرستی را در بیان خود اعمال کنیم و منصفانه و بر سبیل روش تحقیق غیر مغرضانه سخن برانیم نمیتوانیم منکر کیفیت بسیاری از برندهای خارجی مانند هانیول و زیمنس در عرصه سیستمهای کنترل تهویه شویم اما بشروطی که از جمله آنها سعی بر ارتقای سطح کیفیی تولیدات داخل و منکر نشدن بالاتر بودن کیفیت محصولات خارجی و اما شرط بسیار مهم جهت ارتقاء محصولات داخلی حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی است که خود دولتمردان بخوبی از نحوه کمک بتولیدکنندگان مطلعند و میدانند چه سیاستهایی میتواند سبب ارتقاء این مطلب باشد.
در موارد قابل توجهی از تولیدات داخلی دیده شده که یک محصول در نوع خود حتی نمونه خارجی ندارد چه جای آنکه رقابتی با برندهای خارجی داشته باشد. رقابت برخی از تولید کنند گان داخلی با برندهای خارجی مانند هانیول ، زیمنس ، ایمیت و … به گونه ای است که در محصولات دیجیتال کنترل تهویه پا به پای برندهای معروف حرکت نموده و در آنچه با عنوان ترموستات‌هانیول و زیمنس و ایمیت در ایران عرضه می‌شود پیشرفته تر و با کیفیتی بمراتب بالاتر عرضه می‌شود. ترموستات‌های لمسی ( تاچ اسکرین ) با قابلیت کنترل باریموت ، ترموستات 24 ولت با خروجی آنالوگ 0 تا10 ولت (صفر تا ده ولت) ، ترموستات بی سیم ( وایر لس ) ، ترموستات ویژه فرمان به دمپر و خلاصه انواع ترموستات‌های دیجیتال برای فن کویل های سقفی و فن کویل های زمینی و انواع هواسازها و داکت اسپلیتها از محصولاتی است که تولید کنندگان داخلی موفق به عرضه آنها به بازار شده اند. ثبت اختراع ترموستات دیجیتال تایمر و محصولی بی نظیر حتی در اروپا موسوم به دیجیکنترل از جمله تولیدات منحصر بفرد داخلی وحاصل تلاشهای علمی مهندسان الکترونیک کشور عزیزمان ایران میباشد.
این محصول نیز بعلت کیفیت خوب متاسفانه مورد سوء استفاده های برخی سودجویان شده و کپی غیر اصلی دارد.
ناگفته نماند که در اروپا و امریکا از دیر باز استفاده از ترموستات در سیستمهای سرمایشی و گرمایشی در همه ساختمانها اعم از تجاری اداری و مسکونی ودولتی و شخصی امری الزامی بشمار میرفته است. در کشور ما نیز اهمیت ترموستات در صنعت تهویه تا حدی است که در نظام مهندسی در مبحث 19 جزء ملزومات سیستمهای تهویه سرمایشی و گرمایشی در ساختمان بحساب آمده چرا که در بهینه سازی مصرف انرژی سهم بسزای دارد.