به گزارش تاسیسات نیوز، فرماندار شهرستان خوسف گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی برق در شهرستان خوسف تا پایان سال توسط سرمایه‌گذاری خارجی احداث می‌شود.

محمد شفیعی در بیرجند اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی برق در شهرستان خوسف تا پایان سال توسط سرمایه‌گذاران خارجی احداث می‌شود.
وی افزود: این پروژه با مشارکت سرمایه‌گذارانی از کشورهای آفریقای جنوبی و کره جنوبی با حدود ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار ساخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از یک‌ماه پیش آغاز شده و به صورت رسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی می‌شود.
فرماندار خوسف گفت: سرمایه‌گذار خارجی برای افزایش و گسترش ظرفیت نیروگاه به ۳۰ مگاوات در فازهای بعدی اعلام آمادگی کرده است.
ایشان : برخی از قوانین که برای تنگ کردن فضای سرمایه‌گذاری و خلاقیت در گذشته وضع شده باید رفع شود و نسبت به تسهیل روند سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها اقدام شود در غیر این صورت سرمایه‌گذاران به مکان‌های دیگری خواهند رفت و این امر با سیاست‌های اشتغال‌زایی در تناقض است.
شفیعی تعداد اشتغال مستقیم این طرح را ۵۰ نفر در دوره ساخت و ۱۰ نفر پس از اتمام پروژه دانست و افزود: عملیات ساخت پروژه توسط شرکت ایتالیایی اجرا و با توجه به پتانسیل‌های منطقه و فراهم بودن شرایط قول‌های خوبی درخصوص راه‌اندازی نیروگاه طبق برنامه زمان‌بندی شده دریافت کردیم و این اطمینان به سرمایه‌گذاران داده شد که از تمام امکانات برای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان خوسف استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: چند طرح مشابه نیز در اندازه‌های کوچکتر توسط سرمایه‌گذاران داخلی در حال اخذ مجوز‌ها است که عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز در آینده انجام می‌شود.
فرماندار خوسف گفت: یک نیروگاه دیگر نیز در توسط سرمایه‌گذار خارجی اعلام آمادگی شده است که در چند ماه آینده پس از قطعی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.