کم آبی
به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حبیب مومیوند،فرماندار تویسرکان گفت: باوجود بارش های چشمگیر در سال زراعی جاری در شهرستان تویسرکان هنوز هم جبران افت شدید منابع آب زیر زمینی محقق نشده است

ایشان اذعان کرد: در سال زراعی جاری تا کنون شاهد بارش بیش از ۶۰۰ میلیمتر باران در تویسرکان بوده ایم اما این مطلب نباید عاملی برای استفاده بی رویه از آب به ویژه در بخش آشامیدنی شود.
مومیوند با تاکید بر اینکه با برآوردهای علمی و کارشناسانه با بارش های چندین ساله و چشمگیر هم، منابع زیر زمینی آب به این زودی ها به حالت اولیه بر نمی گردند ابراز کرد: اصلاح الگوی مصرف آب یک ضرورت انکار ناپذیر و حیاتی در کشور به حساب می آید.
وی بیان کرد: مهمترین منابع آب های زیر زمینی شهرستان تویسرکان در دشت قلقلرود قرار دارند که با توجه به استفاده بی رویه و برداشت های غیر مجاز در سال های گذشته، شاهد افت شدید سطح این منابع هستیم.
فرماندار تویسرکان تصریح کرد: بارش های خوب در سال زراعی جاری نباید موجب این شود که مردم نسبت به استفاده صحیح از آب آشامیدنی بی تفاوت و غافل شوند.
ایشان از آغاز عملیات اجرایی طرح ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی با مشارکت بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح و طرح خط انتقال آب سد سرابی به تویسرکان از مهمترین مصوبات سفر رییس جمهوری به استان همدان برای شهرستان تویسرکان است.
وی یادآور شد: با تکمیل این دو طرح گام های مهمی برای تامین بدون دغدغه آب آشامیدنی بخشی از مناطق شهرستان برداشته می‌شود.
سد سرابی یک سد سنگریزه ای با هسته رسی است که از ظرفیت نه و دو دهم میلیون متر مکعب آب در سال برخوردار است و هم اکنون با به کارگیری پکیج های تصفیه آب، آب آشامیدنی بخشی از شهر تویسرکان را تامین می کند.