بهینه سازی

به گزارش تاسیسات نیوز، حال که مصرف بهینه انرژی یک وظیفه ملی بشمار میرود، طرح های این موضوع اکنون به مدارس تهران رسیده است.
مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش شهر تهران با پژوهشگاه وزارت نیرو با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و فرهنگ سازی تولید پراکنده و

هوشمندسازی مصرف انرژی مدارس تهران، امروز در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در این مراسم، اسفندیار چهاربند بیان کرد: تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز با ۷۶۰ هزار خانواده در تهران هستند. لذا ما می توانیم بزرگترین رسانه برای انتقال فرهنگ بهینه انرژی باشیم.
وی افزود: تصور عام و نسل جدید از انرژی و نیرو تصور سنتی است و مبتنی بر سوخت های فسیلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: باید مردم را با فناوری های نوین و ایجاد انرژی های تجدید پذیر آشنا کنیم. ما آمادگی داریم تا پژوهش سراهای آموزش و پرورش با پژوهشگاه ها نیرو همکاری فناورانه را آغاز کند.
چهاربند با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی گفت: در اجرای برنامه سالانه آموزش و پرورش شهر تهران، منویات دولت مبنی بر دولت سبز با مدرسه سبز را تعریف کرده ایم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا در مدارس مصرف آب، گاز و برق به صورت بهینه باشد.
وی با بیان اینکه پژوهش سراها باید در حوزه انتقال فناوری به آموزش و پرورش باشد، گفت: هنگامی که فناوری های نو به پژوهش سراها وارد شود، ارتباط آن با مدارس نیز آغاز خواهد شد.
طی این تفاهم نامه چهار مدرسه شهر تهران به عنوان پایلوت برای مصرف بهینه انرژی انتخاب شده اند و مورد بررسی با مدارس عادی قرار می گیرند و نتایج آن پس از بررسی ها اعلام خواهد شد.