مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صرفه‌جویی و مدیریت آگاهانه مصرف برق برای گذر از تابستان بدون خاموشی ضروری است.

فرهاد شبیهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، افزود: با توجه به افزایش دما و رشد بیش از حد مصرف برق در روزهای اخیر، برای تداوم روند خدمت‌رسانی به مشترکان در استان از شهروندان درخواست می‌شود تا با مدیریت آگاهانه و اصلاح الگوی مصرف برق امکان استفاده از برق را برای همه ذینفعان فراهم سازند.
ایشان اظهار کرد: صرفه‌ جویی در مصرف برق با روش‌های بسیار ساده و بی‌ هزینه‌ای مانند استفاده از وسایل مصرفی با برچسب انرژی استاندارد، خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده نکردن از دور تند کولرهای آبی در ساعت‌های اوج مصرف، تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی درجه 25 درجه (دمای آسایش) و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت‌های اوج مصرف می‌تواند دست‌اندرکاران صنعت برق را در تأمین برق مطمئن در تابستان جاری یاری کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: نهادینه کردن مدیریت مصرف و گسترش فرهنگ صرفه‌ جویی در جامعه و همکاری شهروندان برای تداوم و تأمین برق پایدار مؤثر است.