به گزارش تاسیسات نیوز، امرز روز عجیبی برای صنعت نفت ایران بود از آن رو که با اخبار مبنی بر قراردادهای جدید نفتی در کنار آغاز برجام و صادرات گسترده ایران و پیدا کردن مشتریان جدید، جمعی از دانشجویان در اعتراض به این مسائل مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند که نیروی انتظامی جمعی از آنان را بازداشت کرد.

حسنلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ، با اشاره به تجمع صبح امروز جمعی از دانشجویان مقابل ساختمان وزارت نفت در اعتراض به قراردادهای نفتی جدید(IPC) اظهار داشت: از همان ابتدای تجمع شاهد حضور پررنگ نیروی انتظامی اطراف ساختمان‌ وزارت نفت در محدوده خیابان طالقانی حافظ بودیم.
وی افزود: دانشجویان قصد تجمع در مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت را داشتند که نیروی انتظامی از همان ابتدا به پراکنده کردن دانشجویان اقدام و جمعی از دانشجویان را بازداشت کرد.
حسنلو ادامه داد: دانشجویان دختر نیز در این شرایط با سر دادن شعارهایی علیه قراردادهای نفتی از جمله “IPC را لغو کنید”، “نفت ما را پس دهید” و “IPC خدعه انگلیسی” اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی اعلام کردند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: نیروی انتظامی در نهایت با استفاده از نیروهای خود به پراکنده کردن دانشجویان پرداختند و مانع از تردد افراد در مقابل ساختمان‌های وزارت نفت در اطراف محدوده طالقانی حافظ شدند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: نیروهای حراست وزارت نفت نیز با حمله به عکاسان خبری و خبرنگاران با آنان شدیدا برخورد کردند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران با بیان اینکه درخواستی برای برگزاری تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت به این نهاد ارائه نشده است گفت: برگزاری هرگونه تجمع مقابل این وزارتخانه غیرقانونی است.
محمدرضا یوسفی افزود: از آنجا که هیچگونه درخواستی برای تجمع به استانداری تهران ارائه نشده مجوزی نیز در این ارتباط صادر نشده است بنابراین برگزاری هرگونه تجمع مقابل وزارت نفت غیرقانونی است.
در پی فراخوان هایی صبح شنبه اجتماعی از سوی گروهی که گفته می شد دانشجو هستند مقابل ساختمان مرکزی وزارت نفت واقع در خیابان طالقانی برگزار شد که با واکنش و هشدارهای نیروهای پلیس روبرو شد.
این گروه در اعتراض به آنچه آن را قراردادهای نفتی منعقد شده بین ایران و کشورهای اروپایی نامیدند صبح شنبه مقابل وزارت نفت در تهران اجتماع کردند.
دانشجویان با سردادن شعارهای اعتراض خود را نسبت به انعقاد قراردادهای نفتی جدید بین ایران و دول اروپایی و نیز قرارداد نفتی سال ها پیش موسوم به «کرسنت» ابراز داشتند.
اجتماع کنندگان در پی هشدار های پلیس برای ترک محل پراکنده شدن اما مجددا حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از آنان به این اجتماع غیر قانونی خود در خیابان های اطراف ساختمان دفتر مرکزی شرکت ملی نفت ایران( وزارت نفت) واقع در خیابان حافظ ادامه دادند.
در پی این تجمع نیروهای یگان ویژه پلیس پایتخت به منظور ایجاد نظم و برخورد قانونی با این تجمع بدون مجوز در محل حاضر و نسبت به پراکنده کردن این افراد اقدام کردند.
منبع: ایرنا – تسنیم