ترموستات‌هانیول یکی از پر فروش ترین ترموستات‌های حال حاضر جهان است که کمپانی آن در ایالات متحده امریکاست. این کمپانی متنوع ترین ترموستات‌ها وسیستمهای کنترل جهان را تولید و به بازار جهانی عرضه میکند.

همانگونه که متخصصان مطلع هستند چین بعنوان کارخانه جهانی حجم بی شماری از ترموستات‌های برند های جهانی را تولید و به کشوهای مختلف جهان ارائه میکند .

اما آنچه از ترموستات‌هانیول اصلی به ایران وارد می‌شود از…همان کشورهای شرق آسیا میباشد مانند چین و ماچین میباشد و تنوعی که در محصولات هانیول اصل و یا اصل هانیول و هانیول اصلی از کمپانی هانیول انتظار میرود و متخصصان سراغ دارند به هیچ عنوان در ایران یافت نمی‌شود و تنها جز چند مدل مختصر از ترموستات‌هانیول در بازار تأسیسات ایران یافت نمی‌شود که عبارت اند از ترموستات مکانیکی هانیول برای فن کویل زمینی و ترموستات فن کویل سقفی هانیول و از ترموستات‌های دیجیتال فن کویلی (هانیول) و ترموستات دیجیتال داکتی که ویژه داکت اسپلیتهای آپارتمانی است.

هیچ یک از ترموستات‌های ذکر شده هانیول در حال حاضر اصل هانیول نیست ولی باکیفیتهای متفاوت در بازار موجود میباشند.
ترموستاتهای هانیول موجود در بازار عموما نواقص ذیل را دارند
1. قابلیت کنترل باریموت را ندارند
2. قابلیت کالیبراسیون را ندارند
4. قابلیت ضد یخ زدگی را ندارند
5. لمسی نمیباشند
6. بی سیم نمیباشند
7. 0 تا 10 ولت با خروجی آنالوگ نیستند
8. دارای تنوع در شکل ظاهری نیستند
9. قابلیت برنامه پذیری هفتگی را ندارند

 نکته قابل توجه اينكه بسياري از فروشندگان تحت اين عنوان كه كالاي برقي را نميشود در ايران گارانتي نمود از ضمانت ترموستات هانيول سر باز ميزنند حال آنكه اين جز عدم تخصص چيزي را نميرساند