مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی kent
و مقایسه آن نسبت به دستگاههای مشابه
برای انتخاب یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید در مورد نوع عملکرد مراحل تصفیه اطلاعاتی کسب نمود و سپس اقدام به خرید نموده، در ذیل مراحل تصفیه آب Kent را کاملا توضیح داده تا شما بتوانید انتخابی صحیح داشته و با علم و دانش اقدام به ابتیاع تصفیه آب نمایید.

1-فیلتر الیاف نخ تابیده
این فیلتر از الیاف نخ تابیده ساخته شده است . در الیاف نخ تابیده منافذی به قطر حداکثر 5 میکرون وجود دارد و با عبور آب از این فیلتر ,ذرات معلق بزرگتر از 5 میکرون ازآب حذف می‌شود مانند گل ولای¸شن و ماسه¸زنگ لوله ها¸ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها و آب تا حدی زلال و شفاف می‌گردد.
مقایسه: در دیگر دستگاههای تصفیه آب به جای الیاف نخ تابیده از الیاف فشرده پلی پروپلین استفاده میگردد که این امر بعد از مدتی الیاف فشرده را دچار پوسیدگی می نماید که به خودی خود این فیلتر باعث آلودگی آب می‌شود.

2-فیلتر کربن فعال
فیلتر کربنی که در مرحله دوم تصفیه قرار دارد دارای خاصیت جذب کلر¸مواد شیمیایی آلی وگازهای شیمیایی¸آفت کش ها و محصولاتی که از تزریق کلر درآب به وجود می آید و همچنین طعم آب را بهبود می بخشد. مقایسه: شرکت کنت در این مرحله از فیلترهای کربنی ساخت کنت در دستگاههای خود استفاده میکند که عموما کربن در فیلترهای کنت، از درخت نارگیل تهیه می‌شود وطول عمر بیشتری نسبت به بقیه فیلترهای کربنی را دارمی باشد.

3-فیلتر الیاف نخ تابیده
این فیلتر مشابه فیلتر اول است فقط با این فرق که چون ذرات معلق در فیلتر اول جذب شده این فیلتر چنانچه فیلتر دوم ذرات معلق کربن خود را داخل آب وارد نمایید این فیلتر آنرا جذب و اجازه ورود آنرا به دستگاه نمی دهد و کار این فیلتر محافظت از RO و UF دستگاه می باشد.

4-کارتریج فیلتر ultra filter) UF)
در دستگاه کنت یکی از فیلترهای اصلی دستگاه می باشد درواقع این فیلترخود یک ممبران است. این فیلتر ازصدها نی تو خالی ساخته شده ودرنی ها این فیلتر روزنه هایی به قطر01/0 میکرون تبیعه شده است که درصنعت تصفیه آب به این لوله های هالوفایبر میگویندکه جنس آن از پلی آمید است ، وظیفه این فیلتر حذف کامل ذرات معلق و کلیه میکرو ارگانیسم ها مانند(میکروبها-ویروس ها – انگل هاو باکتری ها) از آب می باشد . روی بدنه لوله ها منافذی به قطر 01/0 میکرون وجود دارد که حتی کوچکترین میکروارگانیسم ها قابلیت عبور از آنها را ندارد(کوچکترین میکروارگانیسم شناخته شده ویروس پولیو است که عامل بیماری فلج اطفال می باشد که اندازه این ویروس بزرگتر از 02/0 میکرون است). مقایسه: به طور کلی این فیلتر در دستگاههای تصفیه آب موجود در کشور وجود ندارد و اگر هم دستگاهی این فیلتر را داشته باشد به صورت یک آپشن جدید برای خود می داند ولی در دستگاهها تصفیه آب کنت به عنوان یک ضرورت و جزء فیلترهای اصلی دستگاه است و تمامی دستگاهها تصفیه آب کنت با هر مدل و کارایی این فیلتر را دارا می باشد.

5-کارتریج فیلتر اسمز معکوس RO
این فیلتر در واقع فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب است¸فیلتر اسمز معکوس از چندین لایه غشایی نیمه تراوا که به دور یک لوله پیچیده شده ساخته شده است. خاصیت این فیلتر حذف 98% املاح موجود در آب است و عملکرد آن به طوری است که ناخالصی ها محلول در آب قادر به عبور از غشا این فیلتر نیستند و در واقع آب تقریبا به صورت خالص از فیلتر خارج می‌شود.
اندازه روزنه ها و غشا نیمه تراوا این فیلتر0001/0 میکرون است . وظیفه این فیلتر این است که می تواند حذف میکروارگانیسم ها¸نیترات¸ارسنیک¸سرب¸جیوه و فلزات سنگین و سایرناخالص های محلول در آب را انجام دهد در واقع آب بعد از فیلتر RO به آب تقریبا مطلق تبدیل می‌شود .
مقایسه:
الف)در دستگاههای کنت این فیلتر به صورت کارتریج می باشد که در دستگاهها مشابه بصورت هوزینگ و فیلتر است که این امر می تواند باعث این شود هر نوع فیلتر نامرغوبی جایگزین فیلتر RO اصلی شود شرکت کنت این فیلتر را به صورت کارتریج جوشکاری شده عرضه میکند که این قابلیت را ندارد و میتوان گفت که فیلترهای تقلبی در دستگاه قرار نمی گیرد.
ب)کلیه فیلترهای اسمز معکوسRO کنت از بهترین مارک Filmtec آمریکایی است که در روی فیلتر کد شناسایی فیلتر ثبت است و بر روی بدنه دستگاه و روی کارتن دستگاه شماره کد ممبران ثبت می باشد. که این امر نشان دهنده اصالت فیلتر اصلی دستگاه است.
ج)فیلتر RO دستگاه کنت با ظرفیت 75 گالن می باشد که در دستگاههای مشابه 50 گالن است.

6- کنترل TDS
این وسیله در دستگاههای KENT بعد از فیلتر UF قرار دارد که قابلیت آنرا دارد که املاح موجود در آب را تا حدی که مورد نیاز است بدون هیچ گونه میکروارگانیسمی به آب مصرفی بدهد تا آب مصرفی دارای املاح مورد نیاز بدن نیز باشد.
قابلیت تنظیم TDS آب امری است بسیار مهم چون بدن انسان نیاز به املاح دارد.تنظیم TDS آب به وسیله نصابهای آموزش دیده شرکت فن آوران انرژی میهن انجام می پذیرد.

مقایسه:
در بسیاری از دستگاههای مشابه به جای TDS کنترل از فیلترهای سنگی مینرال استفاده می‌شودکه این امر بسیار مضر بوده زیرا بعد ازRO آب تقریبا بدون املاح و مطلق می‌شود و بعد از آن وارد فیلتر به اصطلاح مینرال شده (فیلترهای زرد و آبی رنگ) در واقع مصرف کننده، آب کاملا مصنوعی استفاده می کند. چون درصد ورودی املاح آب بوسیله کشور سازنده و کاملا بصورت کلیشه ای با یک فرمت ثابت می باشد در صورتی که هر شخص در هر منطقه با درصدی از املاح موجود در آب خود خو گرفته و چنانچه این درصدها بهم بخورد شخص مصرف کننده دچار بیماری های روحی و روانی گشته که حتی خود او علت این امر را نمی داند و تقریبا بعد از یک سال مصرف دچار افسردگی شده و در صورت ادامه مصرف دچار افسردگی حاد می‌گردد. ودر ضمن سیستم گوارش بدن شخص مصرف کننده دچار عارضه هایی می‌شود اعم از تهوع, سرگیجه, اسهال و یبوست ….
همانطور که شما شنیده اید اگر شخصی از شهری به شهری دیگر می رود به اصطلاح عامیانه دچار آب به آب می‌شود که نشان دهنده همین موضوع است آب با فرمول شیمیایی در هیچ جای دنیا تغییری ندارد ولی درصد املاح موجود در آب هر منطقه با منطقه دیگر تغییر دارد.
در صورتی که به وسیله TDS کنترل در دستگاههای KENT درصد املاح هر منطقه با همان درصد به آب داده می‌شودکه در واقع آب طبیعی هر منطقه تغییری نداشته باشد.

7 – فیلتر UV
این وسیله در دستگاههای KENT بعد ازRO قرار دارد.لامپ UV یا نور ماوراء بنفش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش‌های تصفیه آب هایی است که دارای آلودگی های بسیار خطرناک و جدی می باشند، در این روش لامپی که در یک استوانه شیشه ای است روشن می‌شود وآب به دور استوانه به گردش در می آید و کلیه میکروارگانیسم های آب نابود می گردند.
شاید شما سوالی در ذهنتان خطور کند که بعد از RO که خود حذف کننده کلیه باکتریها و میکروارگانیسم ها از آب هست، لامپUV چه ضرورتی در دستگاه تصفیه آب خانگی دارد؟

جواب سوال شما:
با مطالبی که در خصوص RO داده شد بدیهی است که فیلتر RO همانطور که شرح داده شد فیلتر غشایی نیمه تراوا می باشد و قابلیت حذف ذرات حدود 0001/0 میکرونی را دارد و ما میدانیم که کوچکترین میکروارگانیسم ها بزرگتر از 02/0 میکرون است ولی با علوم جدید و تحقیقات به عمل آمده در خصوص RO به این نتیجه گیری رسیده اند که همانRO قابلیت حفظ و نگهداری و تکثیر کلیه میکرو ارگانیسم ها را درون خود داشته که بعد از مدتی از مصرف، نوزادان میکرو ارگانیسم های تولید یافته و در کل غشای نیمه تراوا که محیطی بسته و مرطوب می باشد جا خوش نموده و به صورت آهسته از غشاء عبور کرده و وارد آب مصرفی می‌گردد که حتی در آزمایشهای صورت گرفته بعد از4 ماه از کارکرد دستگاه مقدار میکرو ارگانیسم ها در آب به شدت افزایش می یابد . حتی به علت کثرت و تکثیر آنها، به صورت ژنتیکی نوزادان جدیدی به وجود می آیند که می توان گفت نا شناخته هم هستند پس ضرورت لامپ UV در دستگاههای تصفیه آب کاملا ضروری است که به اعتقادمهندسین شرکت KENT دستگاه تصفیه آب بدون لامپ UV بسیار خطرناک و غیر قابل مصرف می باشد. مقایسه:در دستگاههای مشابه اصلا این وسیله استفاده نشده است که اگر هم در دستگاهی وجود داشته باشد بسیار گران و به صورت یک آپشن لوکس تلقی می‌گردد که در دستگاههای تصفیه آب خانگی برقی KENT ، یک ضرورت است.

8-کارتریج فیلتر پست کربن(کربن نهایی)
آخرین مرحله تصفیه آب KENT فیلتر پست کربن یا فیلتر کربن نهایی است, این فیلتر همانطور که از نامش پیداست فیلتر کربن است و فرق آن با فیلتر دوم این است که فیلتر پست کربن از کربن فشرده تهیه شده است, کار این فیلتر این است که در نهایت و در خروج آب از دستگاه چنانچه بویی یا طعمی نا مطبوع در آب خروجی باشد از آب حذف نماید.

مقایسه:
این فیلتر از دانه کربن بسیار عالی ساخته شده است که طعمی بسیار مطلوب به آب می بخشد.