شرکت صنایع پلی اتیلن کرمان در سال 1369 به صورت شرکت سهامی خاص تحت شماره ثبتی 1667 مورخ 69/5/22 در شهر کرمان در زمینی با وسعت تقریبی 16000 متر مربع تاسیس گردید. در این کارخانه تولید انواع لوله های PVC و PE و PP برای مصارف آبیاری تحت فشار، انتقال آب و فاضلاب ، مخابرات و بسیاری از موارد دیگر صورت می گیرد.

این شرکت خود را مقید به الزامات استاندارد و خواسته های مصرف کننده می داند. گواهینامه استانداردISO9001:2008 ، گواهینامه استاندارد ISO/IEC17025:2005، گواهینامه مؤسسه استاندارد و مرکز تحقیقات صنعتی ایران برای تمام گریدهای تولیدی، گواهینامه دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری و همچنین گواهینامه فنی تولید لوله های فاضلابی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی نیز کیفیت مناسب محصولات این شرکت را در قالب مشتری گرائی تائید می کنند.

تقدیرنامه های مؤسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی اعم از سازمان جهاد کشاورزی و آب و فاضلابها و سایر مشتریان این شرکت نشانگر کمال لطف مصرف کنندگان این محصولات و همچنین خسته نباشیدی بوده است برای پرسنل با تجربه که در سه شیفت کاری با دلسوزی و صداقت مشغول به کار هستند.

معاونت صنایع و توسعه روستایی این شرکت را به عنوان تولید کننده برتر سال در کشور معرفی نموده است و همچنین در سال جاری در میان تولید کنندگان و صادر کنندگان کشور از این شرکت به عنوان واحد نمونه یاد شده است.

در 6 ماهه دوم سال 90 با گرایشی نو و پویایی بیش از پیش جهت توسعه کمی و کیفی کارخانه اقدامات اساسی صورت گرفته است و با بکارگیری نیروهای متخصص و جوان امیدواریم گامی بزرگتر در خدمت به میهن اسلامی برداریم. افزایش خطوط تولید، مکانیزاسیون تجهیزات و اصلاح روالهای موجود از جمله این اقدامات بوده است.

برای تولید لوله های پی وی سی و پلی اتیلن در این شرکت از خطوط تولید Cincinnati، Oswag، KSK استفاده می شود که از بهترین و شناخته شده ترین دستگاههای تولید لوله می باشند. کیفیت این ماشین آلات نیز توسط گروه آزمون ماشینها و ادوات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تایید شده است.

همچنین این شرکت موفق به صادرات محصولات خود به کشورهایی نظیر عراق، ازبکستان و افغانستان نیز گردیده است.

تولیدات شرکت شامل موارد ذیل می باشد:

– لوله های پلی اتیلن از قطر 12 تا 400 میلیمتر

– لوله های پی وی سی از قطر 110 تا 315 میلیمتر

– لوله های پلی اتیلن فاضلابی از قطر 50 تا 315 میلیمتر

– لوله های پلی پروپیلن از قطر 20 تا 125 میلیمتر