ترموستات‌های جدید

ترموستات:
یک وسیله بسیار مفید در کنترل انرژی گرمایی دماپا یا همان ترموستات است. البته بیشتر این وسیله را به عنوان یکی از اجزای مربوط به خودرو می شناسیم اما این وسیله کوچک امروز بسیار توسعه و پیشرفت داشته و بکارگیری آن در منازل نقش مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد. در صنعت و سیستم های تاسیساتی نیز ترموستات‌ها برای کنترل دمای آب و یا هوا در سیستم‌های ایجاد برودت و حرارت به کار می‌روند. رادیاتورها، دیگ‌ها و فن کویل‌ها عمومی‌ترین دستگاههایی هستند که برای کنترل دما از ترموستات استفاده می‌کنند.

ترموستات دیجیتال جدید فن کویل
قابل توجه کاربران محترم
به اطلاع کلیه فعالان تاسیساتی میرساند مجموعه Controlhvac اقدام به ارائه ترموستات دیجیتال جدیدی نموده است که در نوع خود بی نظیر است.
این ترموستات برنامه پذیر، رو کار، دارای سه خروجی فرمان فن، دو خروجی شیر برقی، امکان اتصال سنسور خارجی و دارای خروجی فرمان کمپرسور میباشد. بعلاوه این ترموستات امکان قفل شدن را نیز دارد همچنین این ترموستات روکار دیجیتال قابلیت کالیبراسیون را دارا میباشد و زمان گارانتی آن نسبت بسایر ترموستاتهای مشابه بیشتر است.
نصب آسان از مهمترین مشخصات این ترموستات است
Hnc2010AHF Hailin
ترموستات فن کویل
جدید
کاربری ترموستات :
ترموستات جدید فن کویل و سایر سیستم های تهویه ولتاژ : 220v آمپر : 15A فرمان : دارای سه خروجی جهت سه دور فن و 2 خروجی شیر برقی داری نور زمینه آبی
قابلیت نصب روکار
با ضمانتی متفاوت و بی نظیر
اخیرا نیز محصول جدیدی با نام زِن(ZEN) به بازار عرضه شده که به عنوان یکی وسیله بسیار کوچک و هوشمند نقش مهمی در تنظیم درجه حرارات منزل دارد. ترموستات هوشمند زن از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و رابط کاربری بسیار ساده ای نیز دارد. زن با قابلیت اتصال وای فای داخلی براحتی با ابزارک های هوشمند ارتباط برقرار می کند و از طریق نصب نرم افزار(برنامک) به آسانی در تلفن یا تبلت کاربر کنترل می‌شود.زن برای راه اندازی به 4 باطری AA نیازدارد که البته مصرف بسیار پایینی دارد و باطری ها حداقل 2 سال در این دستگاه دوام خواهند داشت.
البته اگر منزل شما با استفاده از روش های سنتی گرم و سرد می‌شود بهتر است استفاده از این ابزراک را فراموش کنید. اما چنانچه خانه شما مجهز به یک سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی با ترموستات است آن وقت می توانید به تهیه این ابزارک فکر کرده و آن را جایگیزین ترموستات معمولی کنیم.
این ابزارک روی دیوار نصب شده و پس از مدتی هوشمندتر می‌شود. به عبارت دیگر دستگاه در ساعات مختلف شبانه روز و حتی زمان هایی که در منزل حضور ندارید، بهترین دما را ارزیابی کرده و سیستم گرمایش مرکزی را فرماندهی می کند.یکی از شرکتهای داخلی ترموستات دیجیتالی ویژه پکیج گرمایشی تولید نموده که مشخصات آن در همین سایت موجود است ترموستاتی با برند CPA قابل استفاده در گرمایش کف و پکیج های گرمایشی.
ترموستات هوشمند نست Nest
یکی دیگر از جدید ترین ترموستات‌ها
ترموستات‌های هوشمند شرکت Nest که چند ماه پیش با مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار به تصاحب گوگل در آمد، بلافاصله مورد توجه خیلی ها قرار گرفتند چون تبلیغات خانگی بر روی آنها، یکی از اولین و قوی ترین احتمالاتی بود که به ذهن می آمد.
حالا تونی فِیدل، یکی از خالقان آیپاد که موسس شرکت نست نیز هست، توضیحی در این باره داده. او گفته: “نست جدا از بقیه گوگل اداره می‌شود، با تیم مدیریتی، فرهنگ کاری و برند جداگانه. برای مثال، ما الگوی تجاری پولی داریم در حالی که گوگل الگوی تجاری تبلیغات در بستر خدمات رایگان دارد. ما هیچ مشکلی با تبلیغات نداریم -خودمان کلی تبلیغ می کنیم. موضوع این است که فکر نمی کنیم تبلیغات برای تجربه کاربری محصولات نست خوب باشد.”
با این اوصاف، باید گفت نست جزو نقشه گوگل نیست. ضمن اینکه خود گوگل هم در این باره توضیحی ارائه کرده و می گوید: “طرح اولیه ما خوب منعکس نشده. ما باید متن ارسالی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تصحیح کنیم چون نست را بعد از ارسال این توضیحات خریداری کرده ایم و این شرکت هیچ الگوی درآمد از تبلیغاتی نداشته و ندارد.”
خوب، با این دفاع فیدل از نست و توضیح گوگل، لااقل می‌شود امیدوار بود که روی ترموستات‌ها و هشداردهنده های آتش با برند Nest، تبلیغات گوگلی نخواهیم دید.
واما یک ترموستات گرمایشی دیگر
ترموستات Theben
با دقت 0.1
با قابلیت برنامه ریزی هفتگی – گرمایش از کف
ترموستات تک فصل دیجیتالی ( روکار ) – با قابلیت برنامه ریزی هفتگی 42 برنامه در هفته
مشخصات :
ترموستات تک فصل گرمایش جهت مصارف گرمایش از قبیل گرمایش از کف ،یونیت پکیج های گرمایشی ، هیتر های تابشی و دیگر موارد
بدون نیاز به منبع تغذیه شهری ( دارای 2 عدد باطری قلمی )
داری باطری بکاپ جهت حفظ برنامه های انجام شده
قابل استفاده جهت سرمایش با استفاده از یک ترمینال تبدیل
دارای یک رله با ورودی مجزا ( مشترک رله داخل ترمینال ها می باشد )
با تیغه نرمالی اُپن ( Normaly Open ) و نرمالی کلوز ( Normaly Close ) آزاد
دارای حد بالا یا پایین دقت