خانه هوشمند..، واژه ای که برای کمپانی های پیشرو در این عرصه یک هدف بزرگ است و دستیابی به آن مساوی است با پول نقد!
گوگل با خرید کمپانی Nest و حتی الجی و سامسونگ به شدت روی این موضوع کار می کنند.
nest با تولید ترموستات و سنسورهای حساس به گاز و مونواکسید کربن که از طریق تلفن هوشمند و راه دور قابل کنترل هستند اولین گام واقعی را در این زمینه برداشته است.
هم اکنون سنسورهای نست به قیمت حدود ۱۵۰ دلار و ترموستات‌ها نیز خدود ۴۰۰ دلار در بازارهایی محدود مانند آمریکای شمالی و اروپا عرضه می گردند.
کمپانی آمریکایی Honeywell که شرکت شماره ۱ دنیا در زمینه سیستم های حفاظت الکترونیک است، با ارائه سیستم هوشمند کنترل حرارت مرکزی خود موسوم به evohome پا به این عرصه گذاشته است
روش کار هانیول اینچنین است که در هر اتاق یک کنترل کننده ترموستاتیک هوشمند قرار می گیرد که با یک کنترل کننده مرکزی در ارتباط است و می توان با استفاده از تبلت و یا تلفن همراه هوشمند (پس از نصب نمودن نرم افزار اختصاصی evohome) دمای خانه را کنترل کرد.
مهم‌ترین مزیت استفاده از چنین سیستم کنترل حرارت مرکزی این است که شما از راه دور و با استفاده از ارتباط اینترنتی می‌توانید این کار را انجام دهید و دیگر تجربه وارد شدن به یک خانه سرد را نداشته باشید و یا منزل خود را هرگز بیشتر از حد مطلوب گرم نکنید.
evohome همچنین مجهز به قابلیت گرمایش ناحیه ای (zoning) می‌باشد. به این معنی که کنترل کننده دمای مستقر در هر اتاق می‌تواند برای دمای متفاوتی تنظیم گردد یا دماهای مختلف برای ساعات مختلفی از روز در نظر گرفته شود. برای مثال دمای بالاتری را برای صبح هنگام، قبل از بیدار شدن و دمای پایین‌تر برای ساعات میانی روز می‌تواند در نظر گرفته شود که این امر خود موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود.