فردی که در اپل آی پاد را طراحی کرده است حالا از این شرکت بیرون آمده و با یک ایده جدید شرکتی به راه انداخته است. تونی فادل حالا در شرکت ۴۰ میلیون دلاری اش ترموستات هوشمندی به نام Nest تولید می کند که کارش تنظیم دمای خانه و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

اگر هنوز از روش های سنتی برای گرم کردن و سرد کردن محیط استفاده می کنید بهتر است استفاده از این گجت را فراموش کنید. اما اگر خانه شما مجهز به یک سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی با ترموستات است آن وقت می توانید به فکر خریدن یکی از این گجت های ۲۵۰ دلاری باشید.

در واقع این گجت جای ترموستات معمولی شما که روی دیوار خانه قرار دارد نصب می شود و نیاز به تغییری در سیستم تهویه مطبوع نیست. بعد از نصب عملیات شروع می شود. کافی است از این ترموستات مانند قبلی مدل قدیمی استفاده کنید. بعد از هر بار که دما را تنظیم می کنید این ترموستات یادگیری اش را شروع می کند و در این کار از سنسورهایش هم کمک میگیرد.

بنابراین بعد از مدتی می فهمد دمای مطبوع در سرما و گرما برای شما چقدر است. و در ساعات مختلف شبانه روز دمای منزل را بر اساس نیاز شما به صورت خودکار تنظیم می کند. علاوه بر این یاد میگیرد که چه زمانی هیچ کس در خانه نیست و در آن زمان ها اتلاف انرژی را به حداقل می رساند.
سازنده این گجت می گوید شما برای داشتن آن ۲۵۰ دلار پرداخت می کنید اما این ترموستات با صرفه جویی که در مصرف انرژی می کند، خیلی زود پول خودش را پرداخت می کند و ضمن اینکه دمای محیط خانه همیشه مطابق میل شما تنظیم شده است.

البته در کنار قیمت نسبتا بالا، نصب این ترموستات هم برای کاربران کمی سخت بوده. از آنجایی که خودتان باید آن را نصب کنید. پیش از آن لازم است دستورالعمل ها و چند ویدیوی نصب Nest را ببینید.