مشکل :

ترموستات اتاقی دما را زیاد نشان میدهد.

راه حل:
کالیبراسیون یعنی اصلاح خطای اندازه گیری و نمایش و کنترل دما
در موارد زیادی پیش می آید که ترموستات ( یا ترمستات ) اتاقی دمای اتاق را درست نمایش نمی دهد. بعضی از علل خطای اندازه گیری و نمایش دما عبارتند از :
– مناسب نبودن محل نصب. بعنوان مثال ترموستات بالای رادیاتور یا در مقابل محل وزش فن کویل نصب شده لذا در زمستان دمای ترموستات چند درجه بیشتر از دمای میانگین اتاق است.
– خطا در ترموستات بعلت مرور زمان یا عدم تنظیم یا کالیبراسیون اولیه.
ترموستات‌های هانیول که باعنوان ترموستات اصلی هانیول یا اصل هانیول که در بازار ارائه می‌شود قابلیت کالیبراسیون را ندارد که قابلیتی است که قطعا در ترموستات هانیول اصل  آنرا باید داشته باشد ودر حال حاضر این اشکال بر ترموستات‌های دیجیتال هانیول وارد است اما…
یکی از قابلیتهای اکثر ترموستات‌های دیجیتال CPA کالیبراسیون است.
با کالیبراسیون میتوانیم یک عدد مثبت یا منفی را با مقدار اندازه گیری شده جمع جبری کنیم تا عدد اصلاح شده دقیق مبنای نمایش و کنترل دما در ترموستات شود.
فرض میکنیم در دیوار پشت ترموستات لوله آب گرم عبور کرده و دمای میانگین اتاق 24 درجه است. اما ترموستات بعلت گرم تر بودن دیوار دما را 29 درجه نشان میدهد. کافی است وارد منوی کالیبراسیون شویم و اگر قبلا ترموستات کالیبره نشده، عدد “5-” را در آن ثبت نماییم. اکنون ترموستات عدد ” 24 = 5 – 29 ” نشان میدهد و مبنای کنترل فن کویل یا دستگاه گرمایش نصب شده قرار میدهد.