این جوان که به دلیل عدم اگاهی از این موضوع که ممکن است بر اثر این اقدام دچار برق گرفتگی شود برای اطفای حریق از شیلنگ آب استفاده کرد اما از آنجا که جریان برق پیش از اقدام این جوان قطع شده بود لذا وی از مرگ جتمی نجات یافت.
سرپرست ایستگاه ۳ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تعجب از این اقدام عجیب و ناآگاهانه بیان کرد: حادثه حریق در کنتور های برق این مجتمع مسکونی ۵ واحدی با اقدام این جوان می رفت که حادثه تلخ دیگری را رقم بزند که خوشبختانه به خیر گذشت.
آتشپاد سوم محمد جواد سبحانی ابراز کرد: با اعلام درخواست امداد از سوی شهروندان به دلیل آتش سوزی در جعبه کنتور های برق بلافاصله ماموران این سازمان به محل حادثه اعزام شدند که با اقدام عجیب و مخاطره آمیز این شهروند روبرو شدند.
ایشان افزود: در این صحنه یکی از شهروندان با پاشش آب بر روی کنتور های برق سعی داشت با شیلنگ آب نسبت به اطفای حریق اقدام کند که ماموران این سازمان بلافاصله از تلاش وی جلوگیری کردند.
وی افزود خوشبختانه به دلیل حریق فیوز یکی از واحد ها موجب قطع برق فیوز اصلی ساختمان شده بود و این امر موجب شد تا اقبال با مرد جوان یار شود و با قطع برق وی نیز از مرگ حتمی نجات یابد.
سبحانی توصیه کرد: شهروندان در مواجهه با این حوادث و مواجه شدن با آتش سوزی لوازم الکتریکی ضمن تماس با آتش نشانی با قطع فیوز اصلی با رعایت اصول ایمنی می توانند به وسیله خاموش کننده های مناسب آتش را خاموش کنند.