صرفه جویی برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، حقی فام،معاون هماهنگی توزیع توانیر، که درقالب نشست تخصصی مرزهای
سیاست گذاری و دانش بهره وری در یازدهمین همایش بین المللی انرژی سخن می گفت، خاطرنشان کرد: با نظام تعرفه ای کنونی، مشترکان و مصرف کنندگان در بخش های مختلف، انگیزه ای برای مدیریت مصرف و مصرف بهینه انرژی ندارند.

حقی فام تصریح کرد: خواستگاه اصلی مدیریت مصرف انرژی مربوط به بخش توزیع است و از این رو بار اصلی این بخش نیز روی دوش همکاران ما در بخش توزیع قرار دارد.
ایشان گفت: تامین مشترکان، کاهش رشد تقاضای برق، بهبود پایداری اقتصادی و بهبود قابلیت اطمینان از جمله مزایای افزایش بهره وری انرژی است.
حقی فام یادآور شد: هنوز پتانسیل های فراوانی برای افزایش بهره وری در صنعت برق و بهبود مصرف برق وجود دارد که باید به آن توجه دوباره ای کرد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد: تا زمانی که نظام تعرفه ای را اصلاح نکنیم انتظار تحول اساسی از این بخش غیر واقعی است و هر سیستمی چه داخلی و چه خارجی در بخش توزیع، در روبه رو شدن با نظام تعرفه ای ما، در موفقیت فعالیت های مدیریت مصرف دچار تردید می‌شود.
حقی فام در عین حال بر تسهیل روند ورود نهادهای مختلف به بخش مدیریت مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در این راه باید سازو کار درست اقتصادی تعریف شود.