به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، برای خیلی ها سوال است که وزرا هم مثل مردم قبض پرداخت میکنند یا نه!
با توجه به این گزارش رقم پرداختی قبض آب خانه چیت چیان وزیر نیرو کمتر از ۵ هزار تومان است. در این خصوص وزیر عنوان کرده است که در خانه از شیر آلات کاهنده استفاده میکند.

وزیر نیرو در مورد پرونده واگذاری شرکت مهاب قدس تاکید کرد: این موضوع از مجاری قانونی و در سطح هیئت دولت و قوه قضاییه درحال پیگیری است.
حمید چیت چیان در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت آب در جمع خبرنگاران درباره هزینه قبض آب در منزل مسکونی خود نیز گفت : در منزل از شیرآلات کاهنده استفاده می کنیم و هزینه ماهانه قبض آب کمتر از ۵ تا ۶ هزار تومان است.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه قیمت آب بسیار پایین است ، گفت : باید در مصرف آب دقت لازم را بکنیم و علاوه بر آب برای تامین برق موردنظر منزل نیز از سیستم فتوولتائیک (صفحات خورشیدی) استفاده می کنیم.
وی درباره سد گتوند هم گفت: هیئت دولت گروه ویژه‌ای شامل چند وزارتخانه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان محیط زیست را مامور رسیدگی به وضع آب سد گتوند کرده بود.
چیت چیان افزود: دانشگاه تهران به عنوان یکی از بالاترین نهادهای علمی کشور مسئول مطالعه این موضوع شد که با ۶ تا ۷ ماه مطالعه ، نظرها و راهکارهای خود را در این زمینه اعلام کرد.
ایشان افزود: در جلسه گذشته شورای عالی آب نیز راهکارها مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
بعد از بهره برداری سد گتوند برخی منتقدان و برخی گروه های دوستدار محیط زیست درباره جانمایی این سد ایرادهای زیست محیطی مانند شوری بیش از حد آب و واقع شدن در کوه نمکی مطرح کرده اند.
بدیهی است که استفاد از شیر آلات کاهنده و تجهیزات مشابه مانند ترموستات‌ها جهت صرفه جویی هزینه اولیه ای بهمراه خواهد داشت ولی در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است و هزینه نیست چرا که در قبوض حاملهای انرژی باز میگردد و کاملا خود را می نمایاند.