اولین مرکز کنترل از راه دور کنتورهای برق افتتاح شد
به گزارش خبر گزاری ایرنا
مهندس قاسم پور مجری طرح بهینه سازی و کاهش تلفات انرژی شرکت در مراسم افتتاح مرکز فوق، هدف از راه اندازی این مرکز را رصد ارتباط دو سویه و مدیریت بار کنتورهای هوشمند اعلام کرد.

ایشان افزودند: برقراری ارتباط دو طرفه با کنتورهای هوشمند، قرائت کنتورها و مدیریت بیلینگ، مدیریت مصرف و مدیریت بار در کنتورهای هوشمند، برقراری ارتباط با GIS و مانیتورینگ کنتورهای هوشمند روی نقشه، کنترل مصارف غیر مجاز با مدیریت رویدادها و دستکاری های ثبت شده در کنتور و… از دیگر اهداف و قابلیت های این مرکز است.
وی با اشاره به قرائت و مدیریت از راه دور اطلاعات کنتورهای هوشمند از طریق نرم افزار MDM گفت: این نرم افزار قابلیت اتصال به تمام سیستم های شرکت توزیع را دارد و کاربران بدون نیاز به مراجعه به نرم افزار کنتور ساز مربوطه، تنها با وارد نمودن رمز رایانه به کنتور متصل خواهند شد.
مهندس قاسم پور تصریح کرد: شرکت توزیع برق مشهد پیشگام در نصب کنتورهای هوشمند است و در حال حاضر حدود 16هزار مشترک در سطح شهر مشهد مجهز به کنتور هوشمند می باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز در ادامه این مراسم از سیستم فروش انشعاب برق به نام ‘ناب’ رونمایی و تصریح کرد: کلمه ‘ناب’ مخفف ‘نسخه خدمات فروش و پس از فروش، انشعاب برق، بدون مراجعه حضوری’ است.
مهندس علی سعیدی افزود: در سیستم ‘ناب’ از ابتدای تقاضای انشعاب تا پرداخت صورت وضعیت پیمانکار، تماماً از طریق سیستم و بدون مراجعه متقاضی و پیمانکار انجام می‌شود.
به گفته سعیدی رخنه های متصور در مسیر فرآیند برای اعمال سلیقه و خدشه دار شدن سلامت اداری، بسته شده است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهدبه لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و همچنین حضور بیش از 25 میلیون زائر در طول سال گفت: شرکت توزیع برق مشهد تمامی همت و تلاش خود را بکار برده تا با استفاده از تکنولوژی های روز و کناره گیری از روش‌های سنتی، ایده‌آل ترین خدمات را به مخاطبین و مشترکین خود ارائه نماید.

منبع : خبرگزاری ایرنا