ترموستات هانیول

ترموستات‌ فن کویل دیجیتال

T6590

مکانیکی هانیول

T6373

توسط شرکت ساختمانی هور پاد

 

مکان : اصفهان پروژه تجاری جام جم اصفهان

زمان: بهمن ماه 93

ترموستات هانیول اصلی

ترموستات هانیول مکانیکی
T6373bc1130

 

ترموستات فن کویل سقفی
مدل ترموستات : T6373
نوع ترموستات : مکانیکی ( ترموستات اتاقی )
برند : هانیول Honeywell
کاربری : فن کویل سقفی، داکت اسپلیت
ترموستات مکانیکی هانیول فن کویل سقفی T6373
ترموستات‌هانیول

مکان : شیراز بلوار سفیر شمالی نبش کوچه 17 ساختمان پزشکی

زمان : آذر ماه 98

پروژه های فوق برخی از موارد اجرا شده در سالهای  اخیر تا کنون است

در بازار تاسیسات امروز ایران رقابت مضحکی بر سر فروش محصولات هانیول Honeywell پیش آمده است که در این مقاله به علل و عوامل این موضوع پرداخته شد که امیدواریم  مطالعه آن برای خوانندگان مفید واقع شده باشد.

گارانتی چیست؟

گارانتی بر خلاف معادل انگلیسی آن که guarantee نام دارد در واقع چیزی موسوم به limited warranty است که یک نوع ضمانت محدود است. در واقع گارانتی در فرهنگ ما همان limited warranty در فرهنگ غربی است که نوعی تضمین جبران خسارت محدود به خطای کارکردی مربوط به سازنده است نه مربوط به خطای کاربر یا اتفاقی خارج از حیطه تولیدکننده مانند نوسانات برق!

در واقع گارانتی شامل ضمانت محدود به تعمیرات و یا تعویض قطعه معیوب به شرطی است که بتوان اثبات کرد اشکال از طراحی سازنده بوده است. در چنین شرایطی هم سازنده تضمین نمیکند که خسارت شما جبران شود مثلاً اگر عکسهایی بسیار مهم مانند رخدادی خاص در زندگی شما در اثر نقصان کارکردی مموری کارت دوربین دیجیتال از بین برود سازنده به شما فقط یک مموری جدید خواهد داد و مسئولیتی در مورد از دست رفتن عکسهای مهمی مانند تولد فرزندتان نخواهد داشت!

نکته مهمتر اینکه گارانتی یک وظیفه تولیدکننده است نه یک امکان پولی! مگر آنکه قرار باشد زمانی طولانی تر تحت پوشش گارانتی باشید و یا اینکه دامنه خطاهایی که شامل گارانتی عادی نیستند هم پوشش داده شوند که در واقع نوعی بیمه محسوب می‌شود. در واقع در کشورهای پیشرفته مسخره است که کسی بابت گارانتی وجهی طلب کند! گارانتی کردن و ارایه خدمات پس از فروش وظیفه یک تولیدکننده است و اگر پیشاپیش چنین امکاناتی شامل مراکز تعمیر و … توسط تولیدکننده فراهم نشود اصلاً مجوز فعالیت در آن کشور نخواهد داشت.

حالا تصور کنید چقدر مسخره است که مثلاً یک محصول خاص که کاملاً مشخص و واضح است در بازار چند مدل قیمت دارد. بی گارانتی، با گارانتی X و با گارانتی Y و …

اما در زمان گارانتی چه بازیهایی خواهید خورد:

۱-مسئول مربوطه حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا ترکی و خدشه ای بر روی محصول پیدا کند تا بتواند بگوید ضربه خورده است.

۲-نوسانات برق خیلی جدی است! به خصوص اگر مساله پوشش یا عدم پوشش گارانتی باشد. حالا شما چطور می توانید ثابت کنید که نوسان برقی بوده است یا خیر!

۳-قطعه مذکور با سیستم شما تطابق ندارد و گرنه کسی مشکلی با این قطعه ندارد. اگر برای گارانتی کارت گرافیک و هر نوع مدول دیجیتال می روید منتظر چنین ترفندی باشید. از همه مهمتر شما به عنوان مشتری موظف بوده اید این مساله را قبل از خرید بررسی کنید و اصلاً به ما چه!!؟؟

۴-ترفند جدیدتری که اکنون رونمایی شده است ترفند خارج از تولید بودن محصول است. در واقع در زمان مراجعه به گارانتی کننده مدعی می‌شوند که این قطعه دیگر تولید نمی‌شود و شما باید با پرداخت ما به التفاوت محصول جدیدی تحویل بگیرید و راهی هم جز این ندارید.

اما گارانتی ما تعویض است و به گونه فوق گارانتی نمی کنیم

3 سال تعویض برای ترموستات هانیول

در این بخش به شایع ترین دستگاه مجهز به ترموستات میپردازیم دستگاه فن کوئل چیست؟
فن کویل (Fancoil) دستگاهی است که از کویل های (لوله های) گرم، سرد و یک فن و موتور و دریچه تشکیل شده که در سیستم های تهویه مطبوع، ساختمان ها، مراکز تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. فن کویل ها معمولا به کانال متصل نمی‌شوند کاربرد آنها برای کنترل دمای محیطی اند که در آن نصب می‌شوند. توسط کلید on/off یا با ترموستات کار می کنند. آنها ممکن است در کابین های ایستاده، درون دیوارها یا سقف های کاذب نصب شوند . فن کویل ها معمولا هوا را به طور مستقیم تخلیه می کنند هر چند برخی ممکن است به کانال های کوتاه نصب شوند.
فن کویل ها به خاطر سادگی مقرون به صرفه تر از استفاده از سیستم های کانالی یا حرارت مرکزی که با هواساز کار می کنند، می باشند. اگر چه به دلیل قرارگیری در محیط سر و صدای زیادی دارند. فن کویل ها به دو حالت افقی و عمودی نصب می‌شوند.
اجزای تشکیل دهنده فن کوئل :
یک فن کویل از اجزای زیر تشکیل شده است:
فن
کویل های گرمایش و سرمایش
فیلتر هوای قابل تعویض یا قابل شستشو
شیر فلکه
شیرهواگیری
فن‌کویل‌ها عموما به صورت‌های زیر ساخته می‌شوند:

۱-فن کویل‌های زمینی
ظرفیت این فن کویل ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را بصورت بالا زن یا روبرو زن منتشر میسازند.
در جاهایی که فاصله کف اتاق تا زیر پنجره کم باشد می توان از نوع کوتاه آن استفاده کرد بدین ترتیب هوادهی یا به طرف بالا و یا به سمت جلو خواهد بود صدای این فن کویل ها از این جهت که در اتاق قرار دارند ( آپارتمانها )ناراحت کننده است. ولی این امر برای ادارات راهروی خوابگاه ها و اماکنی که رفت و آمد در آنجا زیاد است مشکل تلقی نمی‌شود

۲-فن کویل‌های سقفی
ظرفیت این فن کویل ها هم معمولا بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می باشد.این فن‌کویل‌ها به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می باشند.
در بالای سقف کاذب نصب می‌شوند به همین جهت صدای آنها نسبت به دو مورد قبلی کمتر است. مشکل این نوع فن کویل ها ، عدم دسترسی آسان برای تعمیر یا تعویض فیلتر است.

فن کویل سقفی کابینی
در زیر سقف نصب می‌شوند هوادهی در این فن کویل ها از دریچه جلو و جهت آن افقی است. این نوع فن کویل به صورت روکار نصب می‌شود..

۳-فن‌کویل‌های کانالی
در ظرفیت‌های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌شوند و به سه طرح زیر می باشد:
۱-کانالی سقفی توکار
۲-کانالی سقفی روکار
۳-کانالی دیواری روکار ایستاده

نحوه عملکرد فن کوئل ها :
کویل ها، آب گرم یا سرد را از واحد مرکزی دریافت کرده و در تهویه مطبوع استفاده می کنند. به طور کلی فن کویل ها می توانند ترموستات سرخود داشته باشند یا توسط سیمی به ترموستات کنترلی وصل گردند. اما در ساختمان های مدرن با سیستم مدیریت انرژی ساختمان (BEMS) توسط سیستم دیجیتالی کنترل می‌شود.
در فن کویل ها آب سرد یا گرم از درون کویل ها برای تغییر وضعیت فضا منتقل می‌شود، تجهیزات استفاده شده در تهویه مطبوع ساختمان ها برای حذف گرما چیلر یا برج خنک کننده و برای گرم کردن بویلر و هیتر می باشد.
فن کویل ها به دو بخش تقسیم می‌شود: ۲ لوله ای یا ۴ لوله ای. در فن کویل دو لوله ای ۱ لوله تغذیه آب و ۱ لوله برگشت داریم. لوله تغذیه، آب گرم یا سرد را با توجه به فصل سال تهیه می کند. در فن کویل ۴ لوله ای ۲ لوله آب تغذیه و ۲ لوله برگشت وجود دارد. در این شرایط می توانیم آب گرم یا سرد را به صورت هم زمان برای مکان هایی که نیاز به گرما و سرما در بخش های مختلف ساختمان داریم فراهم کنیم. شبکه لوله کشی فن کویل ها به فرم های “برگشت مستقیم” یا “برگشت معکوس” یا ” مجموعه ای جدا” می باشد که در فصل ۱۲هندبوک اشری “سیستم ها و تجهیزات ۲۰۰۸” کامل شرح داده شده.
بسته به دمای آب سرد و رطوبت نسبی فضا این احتمال وجود دارد کویل خنک کننده جریان هوا را خشک کند و بر اثر این فرایند نیاز به تولید کندانسه هایی دارد که درین شود. فن کویل ها برای این منظور دارای یک ظرف تخلیه می باشند. ساده ترین وسیله برای تخلیه میعانات از چند فن کویل استفاده از اتصالاتی است که به نقطه ای مناسب تخلیه شود.

موتور فن کویل
کنترل سرعت موتور فن در داخل یک فن کویل برای تنظیم سرمایش و گرمایش فضای مورد نظر ضروری است. برخی از تولیدکنندگان کنترل این سرعت را با تنظیم شیر آب در ترانسفورماتور AC برای تامین قدرت موتور فن ایجاد می کنند که معمولا این تنظیمات در مرحله راه اندازی و ساخت ساختمان انجام می گیرد. سوییچ ساده کنترل سرعت فن برای افراد ساکن در محل دارای درجات مختلفی می باشد. (off-High-Medium-Low). سیستم های مدیریت انرژی ساختمان به طور اتوماتیک سرعت فن و دمای اتاق را کنترل می کنند. موتور فن ها اغلب AC یا با خازن دائمی اسپلیت می باشند. اما اخیرا موتورهای DC با تبدیل های الکترونیکی طراحی شده که قابلیت زیادی در صرفه جویی انرژی، هزینه های اولیه و بازگشت سرمایه دارند.

توزیع هوا در فن کویل
فن کویل ها یکی از راه های مختلف توزیع هوا در اتاق می باشد. به این دلیل که می توان آن را با تمام دریچه ها و دیفیوزرهای داخلی ساختمان مطابقت داد. آنها همچنین می توانند اتاق ها را توسط کانال های هوای جداگانه تهویه کنند یعنی یک واحد جهت انتشار در منطقه ای بزرگ. برای آگاهی از بهترین شرایط هوایی داخل، دانستن چند قانون ضروری است. اول اینکه سرعت پرتاب هوا در خروجی کانال کمتر از m/s ۳ باشد و دوم دمای هوا بالاتر از ۱۱درجه سلسیوس بوده و دریچه ها با حجم هوای اتاق مطابقت داشته باشد. شمایی از توزیع هوا در اتاق در شکل مقابل نشان داده شده است.

نگه داری فن کویل
فن کویل هاباید از لحاظ راندمان بهینه در سال کنترل شوند. مهم ترین بخش نگه داری فیلترها می باشند که باید شسته یا تعویض شوند. اگر فیلترها به طور مرتب تمیز نشوند حجم هوای خروجی از آنها کم شده و به فن فشار وارد می آورد. موارد دیگری که نیاز به کنترل دارند فن ها، کویل و سینی تخلیه می باشد.

مزایای فن کویل
با استفاده از فن کویل ها تجهیزات مرکزی گرمایش، سرمایش کوچکتر می‌شود.
این سیستم صرفا نیاز به لوله کشی دارد که فضای کمتری نسبت به کانال کشی اشغال می کند.
نصب لوله کشی و سیم کشی راحت تر از کانال کشی می باشد.
قسمت های بدون سکنه ساختمان می تواند خاموش باشد که در هزینه صرفه جویی می‌شود. (مناطق قابل کنترل اند.)
قابلیت نفوذ %۱۰۰ از هوای بیرون را دارد.

معایب فن کویل
این سیستم ها نیاز به نگه داری بیشتری نسبت به سیستم های تمام هوا دارند.
کندانسه ها در هر واحد باید دفع گردند.
مناطق داخلی ممکن است نیاز به کانال های جداگانه جهت خروج هوا داشته باشند.
ترموستات چیست؟
ترموستات یا دماپا یکی از مهمترین محصولات مؤثر در ذخیره انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی ،میباشد. این دستگاه وسیله ای است برای تنظیم خودکار دما. غالبا ترموستات به یک دستگاه گرمایش یا سرمایش یا تهویه مطبوع (گرمایش- سرمایش) مانند فن کویل فرمان می دهد (آن را کنترل میکند) و در نتیجه دمای محیط مورد نظر در حدود دمای مطلوب باقی خواهد ماند.
معرفی انواعی ازترموستات
یکی از وسایلی که ممکن است در ساخت بسیاری از پروژه ها به آن نیاز داشته باشید ترموستات است. ترموستات وسیله ای است که می تواند دمای یک سیستم را به نحوی تنظیم نماید تا همیشه نزدیک به دمای مورد نیاز ما باقی بماند.
ترموستات عمل تنظیم دما را با روشن یا خاموش نمودن سیستم گرمایش یا سرمایش، قطع یا وصل نمودن جریان گرم یا سرد و… انجام می دهد. ترموستات‌ها با روش های مختلف و با استفاده از حسگرهای متنوعی ساخته می‌شوند.
شما نیز تا به حال حتماً با ترموستات‌های زیادی سر و کار داشته اید که برای مثال می توان به ترموستات اتو، ترموستات موتور اتومبیل، ترموستات یخچال، ترموستات سیستم تهویه مطبوع، و… اشاره نمود.
در سیستمهای تهویه مطبوع مانند …
کولرها، فن کویل ها، سیستمهای تهویه آپارتمانی مانند داکت اسپلیتها، ایر واشرها، وانواع هواسازها ترموستات مورد استفاده قرار میگیرد. ترموستات‌ها انواع مختلفی دارند که مهترین تقسیم بندی برای انواع ترموستات و اولین نوع تقسیم بندی تقسم ترموستات‌ها به دو دسته ترموستات آنالوگ( ترموستات مکانیکی) و ترموستات دیجیتال است.
ترموستات‌های مکانیکی خود انواع مختلف دارند.
1- ترموستات‌های مکانیکی دو فلزی:
این ترموستات‌ها در سیستم های بخار یا آب داغ به کار می روند، کاملاً مکانیکی بوده و می توانند در جاهای داغ استفاده شوند. مکانیزم داخلی آن‌ها را در شکل زیر مشاهده می کنید.
2- ترموستات‌های مکانیکی مومی:
این ترموستات‌ها در موتور خودروها به کار می روند و جریان سیال خنک کننده موتور را برای تنظیم نمودن دمای موتور تنظیم می نمایند. درون ایت ترموستات‌ها مقداری موم وجود دارد. این موم با گرم شدن منبسط می‌شود و باعث می‌شود دریچه ترموستات باز یا بسته گردد. این ترموستات‌ها برای دمای خاصی طراحی می‌شوند و دمای موتور را در حدود 70 تا 90 درجه سانتی گراد نگه می دارند.
3- ترموستات‌های مکانیکی گازی:
این ترموستات‌ها دارای یک مخزن گاز می باشند. این گاز با افزایش دما، دچار افزایش فشاری شود و این افزایش فشار باعث قطع و یا وصل نمودن جریان گرما خواهد شد.
اما ترموستات‌های دیجیتال با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیجیتال تنوع بسیار زیادی دارند که در این وبلاگ سعی می‌شود به بیشتر آنها پرداخته شود.
از مهمترین کمپانیهای تولید کنند ترموستات مکانیکی و دیجیتال میتوان به شرکت هانیول Honeywell اشاره نمود که در رأس تولید کنندگان جهانی قرار دارد.
هانیول تنها تولید کننده ترموستات نیست و سایر سیستمهای کنترل تأسیسات را نیز تولید مینماید که اقلام آن بر عدد 1000 نیز فائق است.
زیمنس نیز از معتبرترین تولید کنندکان سیستم های دیجیتال است که ترموستات نیز تولید میکند. ترموستات نستNest و سایر برندهای خارجی مانند ایمیت آیور و ویترانیکس نیز از ارائه کنندهای ترموستات دیجیتال میباشند.
نقش ترموستات در بهینه سازی مصرف انرژی امروزه ترموستات در صنایع مختلف استفاده می‌شود و در بسیاری از آنها نقش حیاتی را در آن صنعت ایفا می کند. این وسیله که از دیرباز در صنعت های مختلف به کار رفته در حقیقت از بارزترین محصولات روز و کاربردی ترین تجهیزاتی است که صنایع حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع به آن احتیاج دارد و از جهت صرفه جویی مصرف انرژی و آسایش و آرامش و سلامت از ضروریات به حساب می آید .
حال آنکه متأسفانه به دلایل معلوم و نا معلوم بسیاری نقش مهم آن نادیده گرفته شده و درشمارقابل توجهی از اماکن مهم مانند ادارات ، مجتمع های تجاری اداری و حتی بیمارستانها ومراکز درمانی که استفاده از ترموستات جهت تهویه مطبوع الزامی می باشد مورد استفاده واقع نشده و سیستم های تهویه مطبوع آنها بدون داشتن ترموستات در حال کار است .
برخی موارد استفاده ترموستات
ترموستات از تجهیزات ابزار دقیق بشمار میرود
ترموستات در واقع نوعی دماسنج است که کار آن سنجیدن دما است که در یخچال ها و در فریزر ها اعم از صنعتی( سردخانه ها) و خانگی و همینطور سیستم های حرارتی صنعتی(یونیت هیتر ها) و خانگی قابل استفاده است و تولیدکنندگان این قبیل دستگاه ها از دیرباز تا کنون هر کدام به علت و یا عللی به کار برده اند. این روز ها کلیه ی خودرو ها ، اماکن تجاری و اداری ، فرهنگی ، فروشگاه ها ، مدارس ،ورزشگاهها، سینماها ، منازل ، هتل ها ، مراکز درمانی ، وزارتخانه ها و هرجا که بنی آدم زیست می نماید ، همه مجهز به سیستم های تهویه مطبوع می باشد که کار سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان را برای انسانها انجام می دهدکه اگر این گونه نباشد سرمای زمستان و گرمای تابستان قادر است سلامتی انسان را به خطر بیاندازدو حتی باعث مرگ و میر می‌شود کما اینکه از اتفاقات نادری در سطح جهان نبوده و برخی از مرگ و میر ها را می توان به همین دو عامل سرما و گرما ربط داد و ناگفته نماند که تهویه برای دامداری ها و مرغداری و امثال آنها نیز امری حیاتی است و درمراکز سؤیچینگ مخابرات و دیتا سنترها BTS های مبایل نیز الزامی است و فقط مربوط به انسان ها نیست.
بدن انسان مملو از ترموستات است:
در حقیقت خود بدن انسان نیز مملو از سنسورها و حسگرهایی است که در شرایط مختلف به انسان اخطار های لازم را می دهد که اگر این گونه نبود طولی نمی کشید که از راهی که خود بی خبر باشد هلاک گردد و این سنسورها که خالق هستی آنها در وجود آدمی قرار داده بدن را در برابر ناملایمت ها هشیار نموده و هوشمندانه عمل می کنند و عکس العمل مناسب از بدن سر میزند بدین ترتیب که حسگر مورد نظر هشدار می دهد، عصب ها به عنوان سنسور دیگری تحریک و به وسائط متعددی که یکی پس از دیگری حساسیت نشان داده و به مغز می رساند، مغز که محل تحلیل داده ها است از طریق این وسائط که همگی به نوبه ی خود نقش حسگر و سنسوری را بازی می کنند که از سرما و یا گرما و یا محرک دیگری داده ها را تحلیل کرده و فرمان لازم را صادر می کند از آنجا که انسان برنهج حکمت و به دست حکیم خلقت شده معلوم می‌شود که از حکمت حسگرهای متعدد در وجود آدمی قرار داده شده تا به اقتضا عمل نماید و حکما حکمت را عمل به حکم عقل تعریف کرده اند و محکم کردن ساختار چیزی از حکمت است پس استحکام یک سیستم پیچیده مانند بدن انسان برای بقا و دوام مستلزم شماری سنسور می باشد همانطور که میدانید دمای بدن فرد سالم همواره حدود 37 درجه است که نشان میدهد یک سیستم کنترل دقیق ، دمای بدن را تنظیم میکند. تعادل و اعتدال امر مهمی است که نشانه ی سلامت است و باعث شادابی و سرزندگی است .
همانگونه که در بدن آدمی حسگر های متعدد و متفاوت می باشند در سایر موارد نیز همین طور است مثلاً برای دما سنسور دما، احتیاج است و برای رطوبت سنسور رطوبت و برای دود و آلاینده ها سنسور مربوط به آنها . مثلاً سنسور دود برای هشدار و جلوگیری از آتش سوزی و یا موارد دیگر به کار می رود.
نقش ترموستات هانیول در سیستم های تهویه مطبوع:
حال اگر بخواهیم ساختار محکمی از یک سیستم تهویه که برنهج حکمت و اصول مهندسی طراحی شده باشد دست یابیم می بایست در این ساختار ترموستات و سیستم کنترل قابل و منظم و دقیقی داشته باشیم. تفاوت سیستم های خوب تهویه در تفاوت سیستم های کنترل آنها است یک سیستم کامل کنترل ویژگی هایی دارد که این ویژگی ها باعث تمایز سیستم های خوب تهویه از یکدیگر است . اگر یک ترموستات هانیول که بخشی از یک سیستم تهویه است خوب عمل نکند تمام سیستم تهویه را هرچند پیشرفته باشد، زیر سؤال می برد در واقع سیستم کنترل که ترموستات هانیول عمده ترین و اولین بخش آن است وجه کار و معرف کار و کنترل کننده و مغز فرمان دهنده ی آن است همان طور که در بدن انسان اگر سنسور ها درست عمل نکنند داده ها نا صحیح به مغز می رسند و مغز که جایگاه تحلیل داده ها است تحلیلی غلط خواهد داشت و در نهایت فرمان غیر صحیحی خواهد داد که حاصل آن عکس العمل نا مطلوب بدن است. در نتیجه عکس العمل نا مطلوب و نامطبوع یک سیستم تهویه ی خوب بستگی به سیستم کنترل آن دارد وجه در زبان عربی به معنی صورت است و گفتیم که ترموستات و سیستم کنترل وجه سیستم تهویه است یعنی صورت ظاهر آن ، چون سیستم تهویه با همه ی ابعادی که دارد معمولاً داخل کار قرار می گیرد و آنچه از یک دستگاه تهویه نمایان است ترموستات هانیول است که اگر زیبا نباشد در معرفی آن سیستم کوتاهی و اجحاف شده است پس سیستم کنترل در تهویه ی مطبوع نقش قلب ، مغز ، صورت و وجه دستگاه تهویه را ایفا می نماید. و میزان اهمیت آنها بر صاحبان تخصص پوشیده نیست اما آنچه امروزه علاوه بر زیبایی و عملکرد حائز اهمیت شده بحث بهینه سازی و صرفه جویی مصرف انرژی است که یکی از اصلی ترین وظایف ترموستات‌ها همین مطلب است که آزمایشات و تحقیقات متعدد نشان داده که ترموستات‌های مکانیکی به دلیل دقت پایین و عدم نمایش صحیح و دقیق دما نمیتوانند مانند ترموستات‌های دیجیتال عمل کنند لذا در مبحث مهم بهینه سازی مصرف انرژی و ذخیره ثروت ، این ترموستات هانیول دیجیتال است که مؤثر واقع می‌شود . ما در عصری زندگی میکنیم که به عصر دیجیتال مشهور گشته و در دوره ای هستیم که ذخائر انرژی نقش حیاتی در معیشت ما دارند. لذا برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف انرژی و ذخیره ی ثروت از طریق صرفه جویی و استفاده ی به موقع از سیستم تهویه که همان بهینه سازی است ترموستات‌های دیجیتال از سایر ترموستات‌های آنالوگ و مکانیکی مفید تر و دقیق تر می باشد . به عبارت دیگر درست مصرف کردن ، به موقع مصرف کردن ، به اندازه کار کردن دستگاه تهویه و جلوگیری از به هدر رفتن انرژی کار اصلی ترموستات دیجیتال است. ترموستات هانیول ،زیمنس وایمیت اصل شرکتی خوشه ای یعنی فعال در چند صنعت آمریکایی است که تولید انواع مختلفی از محصولات تجاری و مصرفی ، خدمات فنی و مهندسی سیستمهای هوا فضا ( انواع تورپوشارژها ) را برای طیف گسترده ای از مشتریان ، مصرف کنندگان خصوصی، شرکتهای بزرگ و دولتها را ارائه میدهد .