سندی از یک سایت خبری مخبر از عدم امکان وجود هانیول اصل بطور انبوه در ایران و با قیمتهای ارزان و کذایی.
این خبر مورخ 20 فروردین89 بنقل از رویترز منتشر گردیده است. این خبر هر چند مشعر از این است که هانیول به تحریمها توجه نداشته و احتمال انجام برخی پروژه ها را تا قبل از اخطار دولتمردان امریکایی میدهد اما باز هم نمیتواند مصدق ادعاهای سود جویان در ایران جهت فروش کالاهای چینی تحت عنوان هانیول اصل یا اصل هانیول و هانیول اصلی باشد.
اینک خبر را بدون هیچ دخل و تصرفی نقل میکنیم و قضاوت با خوانندگان.

دولت آمریکا ضمن اعمال فشار بر شرکت هانیول اینترنشنال از این شرکت خواست از ادامه فروش تکنولوژی امنیتی به ایران خودداری کند.
به گزارش فارس به نقل از رویترز ، تجهیزات امنیتی شرکت هانیول برای حفاظت و مراقبت از خط لوله های نفتی و راکتورهای اتمی مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس این گزارش شرکت هانیول آمریکا این گونه تجهیزات امنیتی را از طریق شعبه و نمایندگی خود در انگلیس در اختیار ایران قرار داده است.
دولت آمریکا به شرکت هانیول هشدار داد در صورت ادامه داشتن روابط تجاری با ایران این شرکت تحت پیگرد قانونی و حقوقی قرار خواهد گرفت . شرکت هانیول نیز طی بیانیه ای اعلام کرد، این شرکت هیچ گونه پروژه جدیدی در ایران را نخواهد پذیرفت. کنگره آمریکا به شدت به دنبال منزوی کردن صنعت نفت و گاز ایران در عرصه بین المللی است . گروه آمریکایی موسوم به مبازره با برنامه هسته ای ایران در پایگاه اینترنتی خود فهرست 200 شرکت بین المللی را که متهم به داشتن روابط تجاری با ایران هستند را منتشر کرده است.
این فهرست شامل شرکتهای رویال داچ شل ، هیولت پاکارد ، شرکت نرم افزاری ای ام دی و کوکا کولا است .